Avatar billede boogie26 Nybegynder
22. april 2008 - 01:32 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

hvad bundkort til GF 8800gt

hejsa
Har lige et spørgsmål. Jeg har lige købet en Zotac Gf8800 AMP! model. Men fandt så ud af at den ikk virker på min asrock 775dual-vsta. gider ikk alt det bøvl med at flash bios i grafikkortet for at få den til at virke. Bundkortet er ikk det bedste alligevel. Ved nogen hva for nogen bundkort den vil virke på?
Har tænkt mig at købe en Gigabyte GA-73PVM-S2H eller en Asus - P5B-VM/SE
vil den køre på en af dem uden problemer som der er på asrock? Har ikk mange penge til bundkort så 500kr er maks.
Avatar billede Jensen DK Novice
22. april 2008 - 07:42 #1
Er din strømforsyning kraftig nok til det grafikkort, skal være mindst 450W du skal også være sikker på at dine ram kan genbruges samt at din CPU passer i dit nye bundkort.
Jeg mener at kortet kører PCI ekspres x 16 mener at dit nuværende bundkort har det.
Avatar billede boogie26 Nybegynder
22. april 2008 - 08:26 #3
Før jeg købte 8800gt pci-e kørte jeg med 7800gt pci-e.Og den nye kostede mig kun 1700kr. Ram og cpu skulle gerne virke på det to nye bundkort da det jeg har er C2D E6400 cpu og ram er 2GB kingston ddr 667Mhz.
Har lige læst på asrock hjemmeside at 8800 modeler vil ikk køre på deres bundkort med VIA chipsæt medmindre man kontakter producenten af grafikkortet og få andet bios til graffikortet få at få den til at køre på deres 775dual-vsta bundkort(noget med at 8800 er gen2 kort og man sku få bios til kortet så den tro det er gen1 eller noget).OG så er deres bundkort sat til at køre kun med pci-e x 4 og ikk x16 som det fleste bundkort har. udover det understøtter den både ddr og ddr2 så det er bare et billigt budget bundkort som jeg ville have skiftet nu til noget bedre, så jeg slipper for at flashe bios på graffikkortet.Med bedre bundkort vil jeg måske ikk have så mange problemer i fremtiden når jeg køber noget igen. Jeg vil bare vide hvad er den bedste bundkort til prisen der ligger omkring 500kr. er det to jeg nævnte ok og kan ta 8800gt eller er der andre der er bedre, Skal ikk OC eller noget. PSU er Antec 430W sku gerne ku ta det hele. Har lige købt den af en ven der har samme 8800gt og flere ting i hans pc end jeg har og den ku trække det hele hehe.
Avatar billede boogie26 Nybegynder
22. april 2008 - 08:36 #4
kom til at kigge ordentlig efter det er en Antec True480P Pfc psu jeg har den sku være på 480W
Avatar billede mrrius Nybegynder
22. april 2008 - 11:17 #5
jammen, hvis nu du køber et nyt bundkort, er der rigtig stor chance for at den nye, også skal flashes. Stort set alle bundkort, behøver at blive flashet !!!

Du skriver ikke her, som i

Men i dette tilfelde, skal du jo nok bytte dit budkort ud.
Du spørger om, gigabyte og asus er lige så godt som asrock.
Svaretr er nærmere: Ikke mange bundkort, kan måle sig med asus og gigabyte. lige de 2 mærker, er nok de bedste du kan få, til alm priser.

Næste spørgsmål:
1. Hvorfor skifter du din gamle grafikkort ud? **( har du da brug for endu et varmekilde i stuen)
  a. Hvis din gamle grafikkort + resten virker, vil jeg foreslå at du sælger den, og køber en anden ( uden grafikkort), og kommer din nye grafikkort i.
2. Begrundelse: Du oplever nok, at din strømforsyning er for lille, til at kunne trække din nye grafikkort.
  a. for at finde ud af, hvor stor strømforsyning, du skal bruge, er en strømforsynings regner her: http://extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp
Husk, nu at din version grafikkort, er overclocked, fra start af, så de sluger endu mere strøm. ( husk også at ringe til el værket, og sig de skal skrue din el regning op med 500 kr i kvartal'et)

Det du skriver om geforce8800, er nok at de er PCI Express 2.0 ???
så du skal finde et bundkort med PCI Express 2.0

Jeg har fundet et bundkort, med nyt chipset, den kan også køre med Core due quatro, ikke fordi, du får brug for det, men man ved aldrig. den kan tage 4 x ram.
Gigabyte GA-G31MF-S2
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=440899 ( 450kr ca)
Avatar billede mrrius Nybegynder
22. april 2008 - 11:19 #6
kunne egentlig nok, også finde bundkort 150 kr billigere, men jeg syntes de kan blive for skrabet
Avatar billede boogie26 Nybegynder
22. april 2008 - 14:40 #7
Jeg ved godt at bundkortet skal muligvis flashes med nye bios engang imellem det er jeg ikk bange for.Men nu mente jeg selve grafikkort bios sku flashes for at kortet skulle kunne køre på 775dual-vsta ifølge asrock, så ja det er pga at geforce kortet er pci-e 2.0. Og det vil jeg ikk lege med siden den bundkort har ikk været verdens bedste alligevel, så for at slippe med alt det bøvl med at flashe biosen på den GF8800GT vil jeg hellere købe bedre bundkort til min pc i stedet for, der er bedre end asrock. Har kigget på den side du linker til angående strømforsyning og ifølge  det jeg har i min pc skulle den bruge 304W sådan løs beregnet af den strømforsynings regner. Den PSU jeg har skulle være på 480W hvis jeg nu husker rigtigt.Det gamle kort og bundkort virker udmærket så den ville jeg sælge til en af min venner der er interesseret i at købe det.
Den bundkort du anbefaler ser da godt ud og er billigere end den gigabyte jeg har kigget på, og en af butikker ligger ikk langt fra mig af  så jeg kan da hente den selv og spare post gebyr osv.
Avatar billede boogie26 Nybegynder
22. april 2008 - 14:43 #8
Jeg tro jeg vil accepter dit svar.Håber det vil køre
Avatar billede boogie26 Nybegynder
22. april 2008 - 14:48 #9
af et eller andet grund kan jeg ikk få den til at acceptere dit svar så du kan få point. Selvom jeg trykker accepter sker der ikk noget.
Avatar billede boogie26 Nybegynder
22. april 2008 - 15:18 #10
er den her: Gigabyte GA-73PVM-S2H ikk ligeså go som den du henviser til?
Avatar billede mrrius Nybegynder
29. april 2008 - 14:47 #11
Jeg har en mistanke til at PSU udregneren, regner helt galt iøjeblikket. det ser f.eks ud som om ram, kun bruger 1w. og så varme som de bliver, så snakker vi ihvertfald over 1w. jeg kan ikke forestille mig at du skulle kunne nøjes med 304w.

Men ok, du skal da også regne med at du en dag skal tilslutte en extra harddisk ( f.eks en ven kommer fobi, med noget der skal copieres. eller du vil måske have både dvd rw og evt en blueray. evt en tv tuner. husk du skal fortælle du bruger usb enheder, og regn med 1-2 extra. jeg kan da forestille mig du bruger både tastatur og mus, til usb. og evt en mp3.usb. ( så er det hurtigt 23 x usb enheder) lydkortet, netkortet osv, skal også regnes med
Avatar billede mrrius Nybegynder
29. april 2008 - 14:49 #12
derudover, så vil en strømforsyning, som er gammel, miste noget af sin effect. måske 10 % eller mere. ( det er også, mest i opstarten af computeren, man bruger meget strøm. og når man spiller store 3d spil ) (kunne lige høre grafik'ern råbe, husk mig !
Avatar billede Jensen DK Novice
29. november 2008 - 08:27 #13
Sker der noget her?  Kan der afsluttes?
Du kan læse her hvordan man giver point / lukker sine spørgsmål.

http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar