Avatar billede qoo Nybegynder
21. april 2008 - 23:36 Der er 6 kommentarer

årsag til crashes

Har et problem med disse spil, Unreal tournament 3, assassins creed, frontlines fuel of war.

Nu tænker du nok forkert sted du spørger. Men spørgsmålet går mest på hvilken hardware fejl det kunne være. Crashne er meget ens der opstår artifacts på skærmen hvorefter billedet hænger, men lyden fortsætter af og til. for mig tyder det på fejl ved grafikkortne. Men hvad jeg kan se virker de fint i andre spil, og når aldrig over 50c. De er ikke OCd.
Ud over dette har jeg kørt memtest fundet en defekt ram blok, den er fjernet men det har ikke ændret ved problemet.
Derudover har jeg et soundblaster x-fi gamer extreme lydkort. Tror man creatives diagnosticering virker det også fint.

Hvad kan det mon nu være ?!
Avatar billede mash Mester
22. april 2008 - 00:25 #1
den temp du læser er jo nok gpu kerne temp og ikke ram temp...

tyder på at gfx ram bliver varm, evt. set en finger på en af gfx ram klodserne under spillet, hvis den er så varm at du ikke kan røre ved den er det nok det.

du kan osse prøve at køre de spil i low settings og se om de stadig crasher.

btw. de spil du nævner er meget krævene for gfx kort og cpu.
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2008 - 08:18 #2
Om det hjælper i dit tilfælde aner jeg ikke, men mange har meldt posetivt tilbage når de fulgte denne guide www.helgec.dk/pagefil.html
Avatar billede mrrius Nybegynder
22. april 2008 - 11:32 #3
tjaa, måske for lille strømforsyning !!! den mest almindelig fejl, når folk køber gode grafikkorts, de glemmer at de sluger strøm...
specielt de gode lydkort, sluger også strøm, så 2 x strømslugende kilder...!

http://extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp
En link til en PSU regner ( Power Suply Unit ). husk at fortælle du har lydkort.
Det kan måske godt være din strømforsyning, leverer hvad den skal i watt, men der hvor du skal bruge strømmen rigtig meget er 12 volt. jeg har før set en PSU som skulle levere 400w, men når man regnede efter, gav den kun 350w da de extra 50 watt, var på 5 volt, som man ikke helt bruger så meget. ( de strømslugende dele, bruger altid 12 volt )

Du skriver også du havde defect ram block.. hvis den var defect, allerede ved windows installation, eller ved installeringen af de nævnte spil, kunne fejlen være data fejl, under installationen, som viser sig under spillet.

Men aller først, start men at ominstallere grafikkorts driveren, fra NVIDIA ( hvis det er geforce grafikkort, du har )

måske du har varmeproblem. det kan være ram, grafikram, grafik gpu, cpu.
men jeg hælder mest til PSU'en ikke leverer nok watt i 12 volt.
Avatar billede mrrius Nybegynder
22. april 2008 - 11:34 #4
helgec's link: Side fil, det betyder, at du mindst skal have 5 gb ledig harddisk plads ( helst mere ) for at spille nogle typer spil...
4bg til spil, og resten til windows temp filer, ved opstart osv !!!
Avatar billede qoo Nybegynder
22. april 2008 - 13:30 #5
Har kørt testen igennem. Siger jeg bruger ca 525w, og jeg har pt en 750w psu med et tab på små 10% så det burde længe være fint.

Vandkøle elementet der sidder over grafikkortne dækker både kernene og ramne. Målinger på kernen giver aldrig over 50c, mærker man på elemtet virker det heller ikke varmt, heller ikke i områderne omkring ramne.

Min cpu ligger omkring små 40c ved max belastning, over ophedning af almindelige ram er en mulighed. Hvad er deres min / max temps ??

Vil prøve at smide et multimeter til min 12v og se om det evt kan være problemet men tror det ikke.

ps
har pt 1.2 terrabyte fri :)
Avatar billede Slettet bruger
30. april 2008 - 08:18 #6
Lidt respons