Avatar billede wupta Nybegynder
21. april 2008 - 20:58 Der er 21 kommentarer

Computer gået død?

Hejsa.

Min kærestes computer er gået død.
Det eneste der ruller hen over skærmen er en masse 1 og 0er.

hvis der enedelig står en tekst, kan man ikke læse det da, det står som volapyk for at sige det pænt.

Vi har prøvet utallige forsøg at formaterer og geninstallerer xp. men lige lidt har det hjulpet.

har hørt på forslag af koldstart af bundkort eller resetting af hdd.

men hvad mener i der skal til?
Avatar billede Slettet bruger
21. april 2008 - 21:02 #1
Prøv at skille den ad og pille batteriet ud en 10 minutters tid og sæt den i igen (Den er på størrelse med en 2-krone)
Avatar billede wupta Nybegynder
21. april 2008 - 21:11 #2
Det er en stationær, så det vil nok ikke lykkes :D
Avatar billede Slettet bruger
21. april 2008 - 21:21 #3
Jo, jeg kunne selvfølgelig have forklaret mig bedre :-)
På bundkortet sidder det lille batteri du skal pille ud.
Avatar billede wupta Nybegynder
21. april 2008 - 21:25 #4
aha og det vil kunne afhjælpe det?

har du evt et billede af hvordan det ser ud? så jeg ikke tar fat i det forkerte?
ved der er variationer på de forskellige bundkort, men bare så jeg lige har en ide
Avatar billede Slettet bruger
21. april 2008 - 21:31 #5
Det vil nulstille din bios, så mit håb er at det vil hjælpe på opstarten.

http://www.mysuperpc.com/build/epox_8rdaplus_motherboard_cmos_jumpers_cr.jpg nede ved den blå firkant kan du se batteriet. Husk at tage alt strømmen fra comoputeren inden du gør det :-)
Avatar billede wupta Nybegynder
21. april 2008 - 21:35 #6
Ok vil jeg forsøge.. men bliver først onsdag, da jeg ikke har tid før
Avatar billede Slettet bruger
21. april 2008 - 21:47 #7
jeg tror det er et defekt eller løst kabel til dit  a-drev. det kan som bare sidde løst eller også er drevet defekt
Avatar billede wupta Nybegynder
21. april 2008 - 21:50 #8
Treatmenice:

Computeren har adlrig været adskilt, så ingen har rodet
Avatar billede Slettet bruger
21. april 2008 - 21:53 #9
derfor kan drevet godt være defekt eller et løst kabel
Avatar billede Slettet bruger
21. april 2008 - 21:54 #10
Helt i orden, du vender bare tilbage når du har prøvet. Men treatmenice kan godt have en pointe, nogle gange kan kablerne godt løsne sig, selvom den ikke har været skilt ad, så det kan du tjekke ved samme lejlighed.
Avatar billede wupta Nybegynder
21. april 2008 - 21:57 #11
Det kan det, men vil undersøge det når jeg får den åbnet.. vil dog forsøge berties ideførst, men samtidig kigge kablerne igennem
Avatar billede wupta Nybegynder
23. april 2008 - 08:38 #12
Har prøvet Bertie's forslag og bagefter gennemtjekket alle kabler. stadig ingen held.
bios starter bedre op, men så snart man smider en disk i for at geninstallere windows. Men så begynder flimmerværket endnu engang.. så mit bud er at hdd er stået af
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2008 - 08:52 #13
Prøv at downloade og brænde KNOPPIX www.helgec.dk/knoppix.html - boot op på KNOPPIX og arbejd lidt med den, hvis det virker så tager vi den derfra
Avatar billede wupta Nybegynder
23. april 2008 - 08:58 #14
OK vil jeg da prøve
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2008 - 09:01 #15
prøv lige at tage a drevet helt fra.
genstart og se hvad der sker
Avatar billede wupta Nybegynder
23. april 2008 - 09:18 #16
Den har kun en hdd. kan den starte op uden den?
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2008 - 09:24 #17
Ja du kører fra cd-rom
Avatar billede wupta Nybegynder
23. april 2008 - 09:31 #18
super
Avatar billede wupta Nybegynder
25. april 2008 - 17:37 #19
hejsa har lige kørt det igennem med live cd'en .. pillet haddisken fra og set igennem for løse ledninger.. den giver stadig flimeren, dog ikke så meget som før..
blæserne på gf kort og bundkort kører.
Avatar billede Slettet bruger
02. maj 2008 - 20:53 #20
Mangler du stadig hjælp, jeg får ikke mail fra eksperten derfor den sene reaktion
Avatar billede wupta Nybegynder
17. juni 2008 - 11:17 #21
Hun har erstattet komputeren..

men hvis du har en løsning hører jeg den gerne?