Avatar billede xzaboo Praktikant
21. april 2008 - 19:30 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ændre skrifttype på dele af en tekst som sendes med SendObject?

Hej Eksperten..

Jeg har en variabel, VARa, som samler en tekst som sendes med en mail vha. SendObject, og det virker som det skal.

MEN jeg kunne godt tænke mig at nogle dele af teksten enten skulle være FED, anden SKRIFTTYPE eller noget helt tredje, og det skal være den tekst som SENDES.

Koden jeg som jeg har lige nu ser ud som følgende:

Private Sub SendMail_Click()
On Error GoTo Err_SendMail_Click
Dim VARa As String

If Me.[TEKSTFELT] <> "" Then
    VARa = "Titel: " & Me![TEKSTFELT] & vbNewLine
End If

DoCmd.SendObject acSendNoObject, , , Me.type, , , , VARa

Err_SendMail_Click:
  Exit Sub

End Sub

Hvordan får jeg skrevet at jeg f.eks. vil ændre skrifttypen på kun den del af VARa som indeholder teksten fra [TEKSTFELT]

Det skal lige siges, at der i den rigtige kode indgår mange flere felter, men at jeg underlader disse for at gøre det lidt mere overskueligt..

Mvh.
Steffen
Avatar billede terry Ekspert
21. april 2008 - 19:37 #1
You could try the example "Formatterede Memo-felter"

http://www.makeiteasy.dk/Home.asp?ContentID=30&MenuItemID=42
Avatar billede terry Ekspert
23. april 2008 - 12:20 #2
status?
Avatar billede terry Ekspert
04. maj 2008 - 20:17 #3
?
Avatar billede terry Ekspert
14. maj 2008 - 19:12 #4
Do you need help here Steffen?
Avatar billede xzaboo Praktikant
14. maj 2008 - 19:22 #5
Hej terry..
Undskyld for det sene svar.. Jeg har selv fået mig en Mac som jeg bruger til dagligt, så har ikke kunne få set på det.

Skal se på det næste gang jeg får mulighed, men da der går en stund før dette lukker jeg bare spørgmålet, og poster det igen hvis det bliver aktuelt..

Tak for hjælpen alligevel..

Mvh.
Steffen
Avatar billede terry Ekspert
14. maj 2008 - 19:37 #6
Thanks Steffen

I thought  macs could also run windows/Access?
Avatar billede xzaboo Praktikant
14. maj 2008 - 19:53 #7
ja, det skulle den i teorien også kunne, men har nok problemer med at finde ud af at bruge OS X Leopard, men skal da klart have lagt Windows på den på et tidspunkt :o)