Avatar billede Slettet bruger
21. april 2008 - 17:44 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Fejl ved update string

Hey eksperter.

Jeg får følgende meddelelse:

Fejltype:
Microsoft JET Database Engine (0x80004005)
Handlingen skal bruge en opdaterbar forespørgsel.
/admin/default.asp, line 37

POST Data:
username=administrator&password=dividers&login=Login

Og linie 37 er følgende:
  conn.execute(sql)

Som referere til følgende:
  sql = "update " & userTable & " set logintries = 0 where username = '" & username & "'"

Hvis jeg prøver at få den til at skrive linien ud, kommer følgende:
  update users set logintries = 0 where username = 'administrator'

Forstår ikke helt hvad fejlen er, da tabellen i databasen hedder users, og kolonnerne med navnene logintries og username findes.
Avatar billede nielle Nybegynder
21. april 2008 - 17:52 #1
Lyder som om at dit script ikke har skriveretigheder til din database-fil.
Avatar billede Slettet bruger
21. april 2008 - 17:57 #2
Bruger følgende connection:

set conn = server.createobject("adodb.connection")
dsn = "Provider = Microsoft.Jet.OLEDB.4.0; Data Source = " & server.mappath(dbPath) & "; Mode = Share Deny None; User Id = admin; PASSWORD = ;"
conn.connectiontimeout = 15
conn.commandtimeout =  10
conn.mode = 3
Avatar billede fennec Nybegynder
22. april 2008 - 08:17 #3
Fjern "Mode=share deny none" medmindre du faktisk har brug for det.

Tjek så også at IUSR brugeren på webserveren har læse/skrive adgang. Darkskies har lavet en lille film som viser hvordan man sætter det:
http://www.darkskies.dk/rettigheder.swf

Han giver dog "everyone" adgang, hvor jeg vil anbefale kun at give det til maskinnavn_IUSR brugeren.
Avatar billede fennec Nybegynder
22. april 2008 - 08:18 #4
... Fjern også conn.mode = 3
Avatar billede Slettet bruger
27. april 2008 - 18:17 #5
blev træt af access, så begyndte at benytte mssql istedet for. men bare smid et svar, så får du points anyway
Avatar billede nielle Nybegynder
27. april 2008 - 19:08 #6
"Du" - hvem?
Avatar billede Slettet bruger
28. april 2008 - 21:44 #7
fennec
Avatar billede fennec Nybegynder
29. april 2008 - 08:08 #8
.o) <-- One Eyed Jack