Avatar billede kasim Nybegynder
21. april 2008 - 17:34 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

En side med links uden iframe

Altså jeg har et design men vil ikke have iframe hvordan laver jeg sådan at jeg har linket men det skal ikke åbnes i en iframe vil bare have sådan at den refresher hele skærmen ligesom her på eksperten, når man klikker på et link.
Jeg har downloadet et design og nu vil jeg gerne lave linket.
Her er min design kode:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
    <meta name="author" content="Wink Hosting (www.winkhosting.com)" />
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
    <link rel="stylesheet" href="images/style.css" type="text/css" />
    <title>RedTie</title>
</head>
<body>
    <div id="page" align="center">
        <div id="content" style="width:800px">
            <div id="logo">
                <div style="margin-top:70px" class="whitetitle">RedTie</div>
            </div>
            <div id="topheader">
                <div align="left" class="bodytext">
                    <br />
                    <strong>Your Company Name</strong><br />
                    Evergreen Terrace 742<br />
                    Kansas Missouri<br />
                    Phone: 432-653-3121<br />
                    sales@thetiecompany.com
                </div>
                <div id="toplinks" class="smallgraytext">
                    <a href="#">Home</a> | <a href="#">Sitemap</a> | <a href="#">Contact Us</a>
                </div>
            <div id="menu">
                <div align="right" class="smallwhitetext" style="padding:9px;">
                    <a href="#">Home</a> | <a href="#">About Us</a> | <a href="#">Products</a> | <a href="#">Our Services</a> | <a href="#">Contact Us</a>
                </div>
            <div id="submenu">
                <div align="right" class="smallgraytext" style="padding:9px;">
                    <a href="#">Submenu 1</a> | <a href="#">Submenu 2</a> | <a href="#">Submenu 3</a> | <a href="#">Submenu 4</a> | <a href="#">Submenu 5</a> | <a href="#">Submenu 6</a>
                </div>
            <div id="contenttext">
                <div style="padding:10px">
                    <span class="titletext">Welcome to RedTie!</span>
                    </div>
                    <div class="bodytext" style="padding:12px;" align="justify">
                    <strong>Hi! This is my third design for OSWD, with CSS and XHTML 1.0 Transitional Validation. You can do whatever you want with this template, just keep the Hosting Colombia link    at the bottom. Enjoy!              </strong><br />
                    <br />
                    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Curabitur id est  tincidunt nisl pellentesque tincidunt. Donec in mauris. Mauris neque magna,  consectetuer id, malesuada vitae, tincidunt sit amet, mi. Aliquam lacinia.  Suspendisse potenti. Proin justo lorem, rutrum ac, facilisis in, malesuada sed,  ligula. Mauris lobortis lacus at nibh. Aenean vitae odio vel odio placerat  hendrerit. Suspendisse lacus lacus, tempor id, pharetra eget, ornare sit amet,  pede. Sed aliquet, justo ac elementum pretium, arcu leo placerat est, a luctus  purus diam eget arcu. Nam augue diam, mollis a, scelerisque eget, aliquet  condimentum, pede. Vestibulum tristique lectus sed augue.<br /><br />
                    Aenean ut mauris luctus mauris interdum convallis. Nunc vestibulum sodales nulla. Nulla vitae massa. Maecenas vel tellus vitae elit mattis adipiscing. In pulvinar felis sed est. Mauris non mi. Duis ultrices dolor ut orci. Quisque lacinia arcu et purus. Sed euismod metus nec augue. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Nunc dolor leo, aliquam a, placerat sit amet, accumsan eget, dolor. Sed lacinia augue in magna. Fusce sed enim. Vestibulum et mauris. Phasellus in lectus. Pellentesque eu elit in dolor ullamcorper sodales. Vestibulum interdum ornare ligula. Mauris felis odio, rhoncus sed, adipiscing fermentum, tincidunt eu, metus. Suspendisse viverra rhoncus purus.
                </div>
            <div id="leftpanel">
                <div align="justify" class="graypanel">
                    <span class="smalltitle">News</span><br /><br />
                    <span class="smallredtext">September 27, 2006</span><br />
                    <span class="bodytext">Curabitur arcu tellus, suscipit in, aliquam eget, ultricies id, sapien. Nam est.</span><br />
                    <a href="#" class="smallgraytext">More...</a><br /><br />
                    <span class="smallredtext">September 27, 2006</span><br />
                    <span class="bodytext">Curabitur arcu tellus, suscipit in, aliquam eget, ultricies id, sapien. Nam est.</span><br />
                    <a href="#" class="smallgraytext">More...</a><br /><br />
                    <span class="smallredtext">September 27, 2006</span><br />
                    <span class="bodytext">Curabitur arcu tellus, suscipit in, aliquam eget, ultricies id, sapien. Nam est.</span><br />
                    <a href="#" class="smallgraytext">More...</a><br /><br />
                </div>
            <div id="footer" class="smallgraytext">
                <a href="#">Home</a> | <a href="#">About Us</a> | <a href="#">Products</a> | <a href="#">Our Services</a> | <a href="#">Contact Us</a>
                | Your Company Name
                &copy; 2007 | <a href="http://www.winkhosting.com" target="_blank">Hosting Colombia</a>
            </div>
</body>
</html>
Avatar billede kasim Nybegynder
21. april 2008 - 17:36 #1
Sådan nu har jeg den der link kode:

            <div id="menu">
                <div align="right" class="smallwhitetext" style="padding:9px;">
                    <a href="sider.php?action=home">Home</a> | <a href="sider.php?action=about">About Us</a> | <a href="sider.php?action=products">Products</a> | <a href="sider.php?action=servises">Our Services</a> | <a href="sider.php?action=contact">Contact Us</a>
                </div>

Men nu jeg vil jeg et link men når jeg klikker på linket åbner den siden men der er intet design?
Avatar billede w13 Novice
21. april 2008 - 19:08 #2
Man gør det, at man inkluderer designet på alle sine sider. Så når man retter noget i designet, vil det også automatisk blive rettet på alle siderne.

Du kan eksempelvis inkludere designet med SSI (Server Side Includes, http://www.html.dk/tutorials/ssi/lektion3.asp), men så skal du kalde siden for .shtml medmindre du bruger det på en .asp-side.

Hvis du bruger .php (som jeg da nu kan se, du gør, doh!), så kan du inkludere filer med: include() (http://dk2.php.net/include/)
Avatar billede kasim Nybegynder
22. april 2008 - 20:14 #3
Har du ikke en dansk side, som forklarer .php - include() fordi da jeg ikke kan så godt forstå engelsk..
Avatar billede w13 Novice
22. april 2008 - 21:11 #4
Her er faktisk en dansk tutorial til præcis det, du vil:

http://martin-nielsen.com/blog/dynamiske_sider_med_php_include-47.html