Avatar billede flash1 Nybegynder
21. april 2008 - 14:15 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Processen kan ikke få adgang til filen, efter at den har læst

Fejlen:

Processen kan ikke få adgang til filen 'C:\Test.txt', fordi den bliver brugt af en anden proces.

Det virker, som om et File.ReadAllLines ikke lukker readeren og jeg kan derfor hverken skrive eller slette min fil?

Kunne godt lave det StreamReader, men nu virkede ReadAllLines, som det der passede bedst til dette.

Der må da være noget jeg har overset?

public void EditStatus()
        {
            string[] allText = File.ReadAllLines(_path);

            //File.Delete(_path);

            char[] splitter = { '|', '=' };

            for (int i = 0; i < allText.Length - 1; i++)
            {
                if (allText[i].StartsWith("PDFPrinter"))
                {
                    string[] tmp = allText[i].Split(splitter);

                    allText[i] = allText[i].Replace(allText[i], tmp[0] + "|" + tmp[1] + "=" + "WAITING" + "|" + tmp[3]);
                }
            File.WriteAllLines(_path, allText);
        }
Avatar billede arne_v Ekspert
21. april 2008 - 14:29 #1
StreamReader ReadToEnd og en .Split(Environment.NewLine) må være lige så nem !
Avatar billede flash1 Nybegynder
21. april 2008 - 14:44 #2
Det kan du jo nok have ret i :)

Men kan det virkelig passe, at ReadAllLines ikke selv kan slippe filen?
Avatar billede arne_v Ekspert
21. april 2008 - 14:51 #3
Hvis det er tilfældet vil jeg kalde det en fejl.

Men jeg kunne under alle omstændigheder ikke drømme om at bruge sådan en VB6 kompabilitets
metode som File.ReadAllLines !
Avatar billede flash1 Nybegynder
21. april 2008 - 14:57 #4
ok. så skynder jeg væk derfra. Mente at jeg havde set et sted, at den var frame framework 2.0, men må have læst forkert.

Men bare lig et svar. nu er den klaret med readeren istedet for.

så takker
Avatar billede arne_v Ekspert
21. april 2008 - 15:23 #5
Metoden er ny i .NET 2.0, men mange af de static utility metoder i File klassen
bører tydeligt præg af at være inspireret af FileSystemObject.

Og et svar.