Avatar billede 49jensen Nybegynder
20. april 2008 - 00:22 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Overføre data fra forespørgsel til formular

Mit indledende spørgsmål - kan man have mere en funktion eller procedure forbundet med den samme command button på en form? det tænkte jeg nok.
Næste -
jeg ønsker at overføre den sidste post i felterne A og B i en Qry som har et nøglefelt, til felterne A og B i en formular automatisk(ved åbning) eller med før omtalte command button, hvis det kan lade sig gøre.
Avatar billede mugs Novice
20. april 2008 - 06:34 #1
Som du selc svarer ja til, kan du godt have flere procedurer i samme knap.

M.h.t. den sidste post, er der (så vidt jeg ved), ikke nogen funktion der gør det, med mindre du selv udvikler den. Hvis dit nøglefelt er numerisk, må det jo betyde, at det er den post med det højeste id i nøglefeltet du ønsker. Det kan du gøre med funktionen D.Max:

= Dmax("DIT NØGLEFELT", "DIN TABEL")
Avatar billede mugs Novice
20. april 2008 - 06:41 #2
Do kan også bruge Do.Cmd objektet til at gå til den sidster post i formularen uanset sortering:

DoCmd.GoToRecord acForm, "DIN FORMULAR", acLast
Avatar billede 49jensen Nybegynder
20. april 2008 - 13:33 #3
Det vil sige at jeg kan bruge den samme command button som allerede er tilknyttet en anden procedure- ja. Det er et autonummerfelt i qry.Posterne som skal indsættes i formlen kommer fra en qry som ikke er tilknyttet formlen.Jeg er ikke nogen haj til dette, hvordan sætter jeg lige det ind som procedure 2.
Avatar billede mugs Novice
20. april 2008 - 13:40 #4
"Posterne som skal indsættes i formlen kommer fra en qry som ikke er tilknyttet formlen"

Det forstår jeg ikke - Formlen? Mener dun formularen, i så fald ser du jo ikke posterne i formularen, da denne jo ikke har qry som postkilde.

Du indsætter procedurerne efter hinanden:

Private Sub Kommandoknap6_Click()
procedure 1
procedure 2
End Sub
Avatar billede 49jensen Nybegynder
20. april 2008 - 15:27 #5
Undskyld jeg mener selvfølgelig formularen.
Nej, det er netop det der er problemet, jeg ønsker at overføre felterne "A" og "B" i sidste post fra en qry som ikke er postkilde til formularen.
Avatar billede mugs Novice
20. april 2008 - 15:46 #6
Så må du skifte postkilde eller benytte funktionen DlookUp, som henter data fra en anden tabel.
Avatar billede mugs Novice
20. april 2008 - 15:46 #7
Evt benytte en underformular.
Avatar billede 49jensen Nybegynder
20. april 2008 - 16:21 #8
Jeg prøver lige og se om jeg kan få noget til at virke så vender jeg tilbage med points, da du jo har svaret på en del af spørgsmålet.
Avatar billede 49jensen Nybegynder
21. april 2008 - 21:36 #9
Nu har jeg prøvet både med kode- og udtryksgenerator,men kan altså ikke få noget til at virke, men det er jo absolut heller ikke min stive side.
Hvordan gør man lige det, og så forøvrigt, hvor kan man købe en god lærebog om kodning - for begyndere.
Avatar billede mugs Novice
21. april 2008 - 21:56 #10
Kan du sende din db til:

mugs snabelting mail punktum dk

som en .zip fil, så ser jeg på den imorgen. Prøv med andre ord at forklare hvad du vil opnå.
Avatar billede 49jensen Nybegynder
23. april 2008 - 06:58 #11
Mange tak, hermed point