Avatar billede ravnborg Nybegynder
19. april 2008 - 21:20 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Sql udtræk ved mysql

Jeg skal have lavet et udtræk fra min mysql database. Udtrækket skal give alle de forskellige poster der er, samt hvor mange gengangerer hver post har.

Tabellen hedder bruger_log, feltet der skal udtrækkes hedder bruger_id.

Håber der er en der kan flette sådan en sql-sætning sammen.
Avatar billede pidgeot Nybegynder
19. april 2008 - 22:33 #1
Med andre ord, du vil have en liste over bruger_id, samt en optælling af hver?

SELECT bruger_id, COUNT(*) FROM bruger_log GROUP BY bruger_id
Avatar billede ravnborg Nybegynder
26. april 2008 - 18:20 #2
Super.

Opret lige et svar.
Avatar billede pidgeot Nybegynder
26. april 2008 - 19:07 #3
Værgso :)