Avatar billede kisser Nybegynder
19. juni 2001 - 13:43 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

kommentér script

Hejsa

Jeg er lige startet på javascript og har fået et script som jeg skal kommentere, men da jeg endnu ikke er så stærk til at læse koder, er der måske en der vil kommentere det følgende script linie for linie, så jeg ved hvad der egentlig står.

<script language=\"JavaScript\" type=\"text/javascript\">
<!--
function hotlist() {
linkVindue = open(\'\', \'nytVindue\', \'height=400,width=400\');
linkVindue.document.writeln(\'<html><head><title>Links<\\/title>\');
linkVindue.document.writeln(\'<\\/head>\');
linkVindue.document.writeln(\'<body>\');
linkVindue.document.writeln(\'<h1>\' + linkVindue.document.title +
\'<\\/h1>\');
linkVindue.document.writeln(\'<ul>\');
for (i=0;i<document.links.length;i++) {
linkVindue.document.writeln(\'<li><a href=\"\' +
document.links[i].src +
\'\">\' +
document.links[i].src +
\'</a><\\/li>\');
}
linkVindue.document.writeln(\'<\\/ul><\\/body><\\/html>\');
linkVindue.document.close();
}
//-->
</script>

På forhånd tak

Kisser
Avatar billede olebole Juniormester
19. juni 2001 - 13:55 #1
<ole>

<script language=\"JavaScript\" type=\"text/javascript\">
<!--
function hotlist() {
linkVindue = open(\'\', \'nytVindue\', \'height=400,width=400\'); // Åben vindue
linkVindue.document.writeln(\'<html><head><title>Links<\\/title>\'); // Skriv en linie HTML-kode i vinduet
linkVindue.document.writeln(\'<\\/head>\'); // Skriv en linie HTML-kode i vinduet
linkVindue.document.writeln(\'<body>\'); // Skriv en linie HTML-kode i vinduet
linkVindue.document.writeln(\'<h1>\' + linkVindue.document.title + \'<\\/h1>\'); // Skriv en linie HTML-kode i vinduet
linkVindue.document.writeln(\'<ul>\'); // Skriv en linie HTML-kode i vinduet
for (i=0;i<document.links.length;i++) { // For hvert link i dette dokument:
// Udskriv disse links som elementer i en liste
linkVindue.document.writeln(\'<li><a href=\"\' + document.links[i].src + \'\">\' + document.links[i].src + \'</a><\\/li>\');
}
linkVindue.document.writeln(\'<\\/ul><\\/body><\\/html>\'); // Skriv en linie HTML-kode i vinduet
linkVindue.document.close(); // Luk dokumentet i vinduet
}
//-->
</script>

Håber, det er godt nok. Du kan nok selv læse, hvad det er for noget HTML, der skrives i popUp-vinduet. Ellers må du spørge om lidt uddybning af de sorte huller  :o)
/mvh
</bole>
Avatar billede jakobandersen Nybegynder
19. juni 2001 - 13:59 #2
function hotlist() {
linkVindue = open(\'\', \'nytVindue\', \'height=400,width=400\');
linkVindue.document.writeln(\'<html><head><title>Links<\\/title>\');
linkVindue.document.writeln(\'<\\/head>\');
linkVindue.document.writeln(\'<body>\');
//Skriver gængse HTMLstart tags til den åbne stream til linkvindue
linkVindue.document.writeln(\'<h1>\' + linkVindue.document.title +
\'<\\/h1>\');
//Skriver en linie i vinduet med navnet linkvindue. Linien indeholder
//dokumentets titel mellem <title> og </title> dvs Links

linkVindue.document.writeln(\'<ul>\');
//Skriver en linie med tagget UL (liste)
for (i=0;i<document.links.length;i++) {
// Starter et loop der løber gennem alle links i dette document
linkVindue.document.writeln(\'<li><a href=\"\' +
document.links[i].src +
\'\">\' +
document.links[i].src +
\'</a><\\/li>\');
}
//Udskriver for hvert link et listepunkt med et link i linkVinduet

linkVindue.document.writeln(\'<\\/ul><\\/body><\\/html>\');
// Slutter documentet med gængse HTMLtags

linkVindue.document.close();
//Lukker documentstreamen i linkVindue
}

Eller for at sige det kort: denne funktion åbner et vindue og lister heri alle links på den side hvor det kaldes fra.
Avatar billede olebole Juniormester
19. juni 2001 - 14:24 #3
moonduck >> Ikke som det står, men hvis du folder linierne ud, som de skal stå - så har du ret  :o)
Avatar billede kisser Nybegynder
19. juni 2001 - 20:05 #4
Tak for hjælpen

Hilsen kisser