Avatar billede hp-power Nybegynder
19. april 2008 - 02:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

MAMP PRO mysql bruger

Hejsa

jeg bruge mamp pro til at køre phpserver og mysql på min mac.

men når jeg skal  connect til mysql hedder det jo.

mysql_connect('localhost', 'root', 'KODE')

er det muligt at lave det som så det kommer til at hedde fx.

mysql_connect('localhost', 'domain_dk', 'KODE')

Syntes det er ved at være træls når man skal ændre det på side sider inden man kan upload det..

Heino
Avatar billede g1mzee Nybegynder
19. april 2008 - 18:18 #1
det kan du vel gøre inde i noget configs?
Avatar billede hp-power Nybegynder
19. april 2008 - 18:33 #2
ikke hvad jeg kan se...
Avatar billede leif Seniormester
19. april 2008 - 18:35 #3
Det er vel en standard SQL server så du kan jo oprette en ny bruger som hedder domain_dk
Avatar billede davidskp Nybegynder
20. april 2008 - 12:56 #4
jeg bruger ogs MAMP og har bare to forskellige 'connect.php' filer - en til localhost og en til serveren. Da jeg bare includer connect.php når jeg skal bruge det ska jeg bare sørge for at den ene ligger lokalt og den anden på serveren :)

Min connect.php til localhost ser sådan ud:

<?
$connection = mysql_connect("localhost:8889","root","root");
mysql_select_db("kd", $connection);
?>

Og tilsvarende har jeg den til serveren med ændret host, brugernavn og password
Avatar billede hp-power Nybegynder
21. april 2008 - 19:39 #5
tak for tipset virker fint, havde alrdig brugt en anden fil til det

svar og point til dig
Avatar billede davidskp Nybegynder
22. april 2008 - 22:55 #6
sure kommer her :)