Avatar billede narnia Nybegynder
18. april 2008 - 10:38 Der er 6 kommentarer

Counter i Flash?

Hej Eksperter

Er der en der vil tjene nogle hurtige points?

Jeg skal bruge en counter der tæller op fra 1 til 1000 på tre sekunder - og en der tæller op til 3000 på fem sekunder... Jeg har bikset med det lidt for længe selv og er nu frygtelig presset på tiden, så der er mange point for hurtig løsning!

Det skal være et meget simpelt lsyout - bare en sort boks for hvert tal, sat op på en linie...

Tusind tak
:o)
Narnia
Avatar billede alexander_j Nybegynder
18. april 2008 - 15:59 #1
var sek:Number = 5;
var cou:Number = 1000;

this.createTextField("tf_timer",1,0,0,100,25);
var begin:Number = getTimer();
this.onEnterFrame = function() {
    counter = Math.round( (getTimer() - begin)/1000/sek*cou );
    if (counter > cou ) counter = cou;
    tf_timer.text =  counter;
}

Var en måde at gøre det på.
Avatar billede alexander_j Nybegynder
18. april 2008 - 16:10 #2
Hvis du vil have et tal opdelt i enkelte felter, så kunne enløsning være følgende:
var cou:Number = 1234;

my_fmt = new TextFormat();
my_fmt.bold = true;
my_fmt.align = "center";
my_fmt.size = 14;

var cou_s:String = cou.toString();
for ( var i:Number = 0 ; i < cou_s.length ; i++ ) {
    this.createTextField( "tf"+i , i , i*25 , 0 , 25 , 25 );
    this["tf"+i].border = true;
    this["tf"+i].text = cou_s.charAt(i);
    this["tf"+i].setTextFormat(my_fmt);
}

Begge dele skal naturligvis tilpasses dit projekt.

Jeg tillader mig at lægge et svar.
Avatar billede narnia Nybegynder
19. april 2008 - 15:08 #3
Hej.

Tusind tak!!
Forslag et virker perfekt - forslag to viser "bare" 4 tal i kasser?

Men tak alligevel! :o)

God weekend
:o)
Narnia
Avatar billede alexander_j Nybegynder
19. april 2008 - 15:18 #4
I dit oprindelig spørgsmål beder du om to ting:
1. En tæller der kan tælle fra 1 til 1000 i løbet af 5 sekunder.
2. Et simpelt layout med en sort boks omkring hvert tal, sat op på en linie.

Jeg har lavet forslag til begge dele, hvordan du kombinerer dem er op til dig (det er jo ikke en gavebod :-) ).

Du skal acceptere mit svar, hvis jeg har svaret tilfredsstillende på dit spørgsmål. Held og lykke med projektet.

Vh/Alexander
Avatar billede alexander_j Nybegynder
21. juni 2008 - 00:47 #5
Mon det er tid til at acceptere min besvarelse?
Avatar billede alexander_j Nybegynder
12. juli 2008 - 20:04 #6
Mon mine svar kunne bruges?