Avatar billede trax Nybegynder
17. april 2008 - 14:13 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

angiv sti ved upload af fil

Jeg har nu fået et upload af billede til at virke - Jeg har dog lidt et problem med hvor filen placeres.

pt. ligger skriftet i www/domæne/admin og jeg vil have billedet lagt i www/domæne/tilbud/images

flytningen af filen forgår her:
if (!move_uploaded_file($_FILES['uploadedfile']['tmp_name'], "images/".$_FILES['uploadedfile']['name'])){

og bliver smidt i databasen her:

'tilbud/images/".$_FILES['uploadedfile']['name']."'

Jeg vil gerne have lavet sådan at når det udskrives fra databasen, uanset om jeg gør det i www/domæne/vis.php eller i www/domæne/admin/vis.php fatter den at filen ligger i www/domæne/tilbud/images

Kan dette lade sig gøre ?
Avatar billede w13 Novice
17. april 2008 - 14:16 #1
Hvis du indleder stien med / starten den i roden. Dvs.:

'/tilbud/images/".$_FILES['uploadedfile']['name']."
Avatar billede w13 Novice
17. april 2008 - 14:16 #2
Så vil det altid være:

www.domæne.dk/tilbud/images
Avatar billede trax Nybegynder
17. april 2008 - 15:37 #3
får samme fejl ved at indsætte et "/"

Warning: move_uploaded_file(/tilbud/images/linus.gif) [function.move-uploaded-file]: failed to open stream: Ingen s�dan fil eller filkatalog in /home/www/DOMÆNE/modules/Tilbud/add_tilbud.php on line 47

linie 47 = if (!move_uploaded_file($_FILES['uploadedfile']['tmp_name'], "/tilbud/images/".$_FILES['uploadedfile']['name'])){
Avatar billede w13 Novice
17. april 2008 - 15:38 #4
Nej, det kan måske ikke bruges i move_uploaded_file(), men hvis du nu bare gemmer det i db med / først?
Avatar billede trax Nybegynder
17. april 2008 - 15:53 #5
jaeh, men hvor vil den så gemme filen ?
Avatar billede trax Nybegynder
17. april 2008 - 15:56 #6
Det gør den så i admin/images (det kører over CMSmadesimple, og bliver includet fra modules/Tilbud, det bliver så kørt fra en fil der ligger i Admin)

Hvordan får jeg den flyttet fra admin/images til tilbud/images ?
Avatar billede trax Nybegynder
17. april 2008 - 16:03 #7
Jeg har bare defineret den til at smide billederne i admin/tilbud/images og hente dem derfra. . det gjorde det hele meget lettere.
Avatar billede w13 Novice
17. april 2008 - 17:10 #8
Så problemet er løst?
I så fald skal du huske at oprette og acceptere et svar, så spørgsmålet lukkes og du får pointene igen.
Avatar billede trax Nybegynder
17. april 2008 - 17:27 #9
Ja
Avatar billede olebole Juniormester
18. april 2008 - 01:46 #10
<ole>

- og eller skulle du vel bruge:
    move_uploaded_file($_FILES['uploadedfile']['tmp_name'], $_SERVER["DOCUMENT_ROOT"]."/tilbud/images/".$_FILES['uploadedfile']['name'])

/mvh
</bole>
Avatar billede leif Seniormester
20. april 2008 - 11:02 #11
Har du lyst til at kigge på dine ældre spørgsmål også ? Du har uafsluttet spm fra 2002

http://www.eksperten.dk/list.phtml?sort=&order=DESC&status_1=on&status_2=on&spm_creator=trax&spm_part=&spm_answer=&find=&engine=exp
Avatar billede trax Nybegynder
20. april 2008 - 13:00 #12
Damn dit liv må være kedeligt..
Avatar billede olebole Juniormester
20. april 2008 - 13:44 #13
Man behøver absolut ikke have et kedeligt liv, blot fordi man lukker sine spørgsmål - eller husker andre på at gøre det samme  =)
Avatar billede w13 Novice
20. april 2008 - 13:53 #14
Trax>> Du må da ha' et meget spændende liv, når du ikke engang kan afse tid til at klikke på Accepter-knappen - men tid nok til at be' andre om at ofre deres tid og energi på dig.
Det mindste du kan gøre, er da at melde tilbage, når folk gør noget for dig. Kedeligt liv eller ej.
Avatar billede trax Nybegynder
20. april 2008 - 17:06 #15
De spørgsmål af mine der er besvaret er lukket - dem der ikke er er ikke!
Om de er fra 2002 eller senere er jeg bedøvende ligeglad med - hvis de bare skal lukkes for at tilfredstille no-leif typer giver dette system INGEN mening!

Men W13, det lyder som om det er hårdt for dig at ofre tid og energi på mig (og andre) Dette er måske ikke stedet for dig hvis det er så hårdt?
Avatar billede leif Seniormester
20. april 2008 - 17:17 #16
Jeg burde da ikke bruge tid på at skrive men vælger det alligevel.

Damn, det var nemt at pisse en bruger af. Personligt ser jeg ulukkede spørgsmål især fra 2002 som at man er pisse ligeglad med de andre brugere her inde. Giv en tilbagemelding og får man ikke et brugbart svar så skriv det og afslut spørgsmålet, det kan vel ikke være så svært. (Nej, jeg har ikke nærlæst dine spørgsmål)

Det er skam ikke w13 der har et problem, det er dig og ønsker du at få hjælp så hjælper det gerne at snakke pænt. Husk det næste gang du sidder med et problem du ikke selv kan løse.
Avatar billede w13 Novice
20. april 2008 - 17:30 #17
Nej, tiden og energien ofrer jeg gerne. Men jeg føler det spildt, når dem, jeg hjælper, ikke anerkender hjælpen. Det var den eneste pointe, jeg forsøgte at lave.
Og så er det nok de færreste, der sidder og løser 6 år gamle spørgsmål her på Eksperten. Når et spørgsmål har været uden aktivitet i blot en måned, er sandsynligheden for en løsning som regel faldet betydeligt, og efter et år nok med omkring 98%. Som Leif påpeger, virker det som om, du ikke giver hjælpende folk feedback, og det gør jo, at færre brugere gider hjælpe dig. Simpelthen af frygt for at spilde deres tid.
Avatar billede trax Nybegynder
20. april 2008 - 17:43 #18
"Men jeg føler det spildt, når dem, jeg hjælper, ikke anerkender hjælpen."

Og hvornår har jeg ikke anerkendt din hjælp ? At den hjælp du kom med ikke var løsningen er ikke det samme som ikke at anerkende den ?

Leif: Det er nu min måde at bruge denne side på, jeg afslutter færdige emner, og afslutter ikke færdige emner. længere er den såmænd ikke.
Avatar billede w13 Novice
20. april 2008 - 17:52 #19
Det var ikke møntet på dette spørgsmål, men på din kommentar til mig 20/04-2008 17:06:25. "Manglende anerkendelse" skal i dette tilfælde læses som "ingen feedback" - altså som det fremgår, når mange spørgsmål stadig er åbne er flere år.
Avatar billede trax Nybegynder
20. april 2008 - 18:11 #20
Men fremgår der nogen steder at der ingen feedback har været ?

Hvis jeg fx skriver "det virkede ikke" har der været feedback på at det ikke virkede.
Avatar billede w13 Novice
20. april 2008 - 18:34 #21
Jeg har ikke læst dine gamle spørgsmål igennem. _Du_ har sikkert givet feedback på de fleste.

Pointen er bare, at det ikke er til at sige uden at læse dem allesammen igennem.
Hvis jeg ser, at en bruger har over 10 gamle åbne spørgsmål, vil jeg højst sandsynligt overveje, om jeg vil bruge tid på at hjælpe.
Og nu kan jeg se, at du har over 40 åbne.
Avatar billede trax Nybegynder
20. april 2008 - 19:10 #22
Jamen hvis det gør den store forskel, så skal du da være velkommen..
Avatar billede trax Nybegynder
20. april 2008 - 19:16 #23
Hvis folk der svarede også gjorde spørgeren den tjeneste at ligge en svar istedet for en kommentar, så spørgeren ikke næsten hver gang skulle skrive - "lig et svar" Så var der nok heller ikke så mange åbne spørgsmål..
Avatar billede w13 Novice
20. april 2008 - 19:22 #24
Problemet ved at lægge et svar uden at vide, om det kunne bruges, er at man nye brugere på Eksperten har det med at tro, de skal klikke accepter, ligeså snart de kan.
Så det er en form for "newbiesikring" i virkeligheden. Men jeg kan godt følge dig. Det har også været oppe at vende flere gange.
Avatar billede w13 Novice
20. april 2008 - 19:23 #25
*er at mange
Avatar billede olebole Juniormester
20. april 2008 - 21:00 #26
I stedet for at indlede en længere, desparat diskussion kunne man jo også bare erkende kvajerten og lukke spørgsmålene. Det ville virke lidt mere modent  =)
Avatar billede trax Nybegynder
20. april 2008 - 21:14 #27
Ja lad mig dog endelig lukke en masse ubesvarede spørgsmål! Eller hvor svarerne ikke har kunne finde ud af at ligge et svar, selvom det er udbedt!
Bagefter kan jeg så få brok over selv at tage pointene - så er alt som det plejer på exp.dk !