Avatar billede |shiva Nybegynder
17. april 2008 - 12:17 Der er 4 kommentarer

Problemer med bruger interface

Hej. Jeg er nybegynder med java, og er igang med at lave en bruger interface til en spørgeskema undersøgelse. Jeg har oprettet en package med to filer i, main.java og site2.java. På main.java er der placeret en "fremad" knap, så når man trykker på denne skal gui'en fra site2.java komme frem. Dette har jeg prøvet at få til at du på alverdens måder, men har måtte opgive.

1. Den måde jeg prøver at lave min GUI på, er det den rigtige opbygningens metode jeg bruger, ved at bruge flere *.java's.

2. Hvordan får jeg min fremad knap til at fungere?
Avatar billede |shiva Nybegynder
19. april 2008 - 20:19 #1
Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede arne_v Ekspert
19. april 2008 - 20:21 #2
JFrame anden = new AndenFrame();
anden.setVisible(true);

i JButton's tilknyttede actionPerformed
Avatar billede |shiva Nybegynder
22. april 2008 - 15:16 #3
Ja okay, men altså nu har jeg prøvet at rode lidt frem og tilbage i det, men har stadig problemer med at få vist min anden side. Jeg ved ikke om jeg har gjort det på den helt rigtige måde, så paste'r lige noget af koden.

min action button:

    private AbstractAction getVidereAction1() {
        if(videreAction1 == null) {
            videreAction1 = new AbstractAction("Videre", null) {
                public void actionPerformed(ActionEvent evt) {
                    jPanel1.setVisible(false);
                    JPanel2();
                }
            };
        }
        return videreAction1;
    }

Og så koden til min anden side:

    public void JPanel2() {

        jPanel2 = new JPanel();
        GroupLayout jPanel2Layout = new GroupLayout((JComponent)jPanel2);
        jPanel2.setLayout(jPanel2Layout);
        getContentPane().add(jPanel2, BorderLayout.CENTER);
        {
            tilbageButton1 = new JButton();
            tilbageButton1.setText("Tilbage");
        }
        {
            udfoerButton = new JButton();
            udfoerButton.setText("Udfør");
        }
        jPanel2Layout.setHorizontalGroup(jPanel2Layout.createSequentialGroup()
            .addContainerGap(116, 116)
            .addComponent(tilbageButton1, GroupLayout.PREFERRED_SIZE, 77, GroupLayout.PREFERRED_SIZE)
            .addPreferredGap(LayoutStyle.ComponentPlacement.UNRELATED)
            .addComponent(udfoerButton, GroupLayout.PREFERRED_SIZE, 77, GroupLayout.PREFERRED_SIZE)
            .addContainerGap(111, 111));
        jPanel2Layout.setVerticalGroup(jPanel2Layout.createSequentialGroup()
            .addContainerGap(147, 147)
            .addGroup(jPanel2Layout.createParallelGroup(GroupLayout.Alignment.BASELINE)
                .addComponent(tilbageButton1, GroupLayout.Alignment.BASELINE, GroupLayout.PREFERRED_SIZE, GroupLayout.PREFERRED_SIZE, GroupLayout.PREFERRED_SIZE)
                .addComponent(udfoerButton, GroupLayout.Alignment.LEADING, GroupLayout.PREFERRED_SIZE, 21, GroupLayout.PREFERRED_SIZE))
            .addContainerGap(155, 155));
        pack();
        setSize(400, 350);
        jPanel2.setVisible(true);

    }

Problemet er at når man trykker på knappen vises der intet på den anden side. Hvad er det lige jeg har gjort galt?
Avatar billede arne_v Ekspert
23. april 2008 - 03:03 #4
Jeg ville nok bruge JFrame og ikke JPanel.