Avatar billede t-johansen Juniormester
17. april 2008 - 12:15 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

tæl poster i en tabel og vises i form via makro

Jeg har en tabel som bliver opdateret med nogle værdier via bla en makro mv.

I slutningen af makroen ville jeg gerne have en "AngivVærdi" med en funktion der tæller hvor mange poster der er i tabellen "Mail_List" og vise resultatet i en inputboks "resultat_status" i formen "Kontoudtog" (hvor makroen bliver kørt fra).

I handlingen AngivVærdi har jeg skrevet følgende:

Element: [Formularer]![Kontoudtog]![resultat_status]
Udtryk: Dcount["*","[Mail_List]", "CUSTOMER_NUMBER <> Null")

Hvor CUSTOMER_NUMBER er et felt i tabellen.
Access vil ikke acceptere udtrykket.

Har også prøvet med count/antal og uden feltet CUSTOMER_NUMBER.

Hvad er der galt?
Avatar billede mugs Novice
17. april 2008 - 13:15 #1
Me.Rsultat_status = DCount("*", "Mail_List")
Avatar billede t-johansen Juniormester
17. april 2008 - 13:41 #2
sorry men kan ikke lige se hvordan jeg kan bruge det du beskriver.

Hvad skal jeg skrive/går fejl i "Udtryk" i min makro? Den accepterer ikke DCount("*","Mail_List") som udtryk i handlingen "AngivVærdi" i makroen.

Jeg skal bruge handlingen AngivVærdi i slutningen af en makro til at opdatere et felt i en formular til at skrive antallet af hvor mange poster der er blevet oprettet i en tabel. Dette antal skal skrives til textboksen [Formularer]![Kontoudtog]![resultat_status]

Hvor/hvordan ville du indsætte Me.resultat_status = DCount("*", "Mail_List") i en makro?
Avatar billede mugs Novice
17. april 2008 - 13:44 #3
Lav det som VBA:

Docmd.runmacro "makronavn"
Me.Resultat_status = DCount("*", "Mail_List")
Avatar billede t-johansen Juniormester
17. april 2008 - 14:33 #4
Tak for løsningen, skulle dog lige tænke lidt over hvordan, men fik det løst.

Hændelsesprocedure på knapperne i formularen, så virkede det.

Takker