Avatar billede penta50 Nybegynder
17. april 2008 - 12:04 Der er 13 kommentarer

Kontakt mailform

Hej er der en der kan hjælpe med en kontakt form ( håber det er rigtigt ydtrykt ). Eksempel kan ses her
http://www.cimplesite.dk/kontakt

Vil gerne have en kontakt form der indeholder det samme, d.v.s. med kode - IP - dato og tid også.

Kan ikke selv programere og har derfor brug for hjælp til næsten det hele. Skriv endelig hvis I skal bruge flere oplyninger.

mvh
Avatar billede w13 Novice
17. april 2008 - 12:05 #1
Der skal bruges ASP/PHP til det. Så vi skal vide, hvad din server kan køre af de 2 sprog?
Avatar billede roenving Novice
17. april 2008 - 12:12 #2
-- eller måske har din udbyder et formmail-script, du kan bruge ?-)
Avatar billede penta50 Nybegynder
17. april 2008 - 13:01 #3
Hej .. Serveren kan køre PHP og har undersøgt hos min udbyder men der er ikke et formmail-script, som opfylder det jeg gerne vil have.
Avatar billede roenving Novice
18. april 2008 - 00:29 #4
Så søg lidt i php-kategorien, der er masser af mail-scripts, men undersøg også om php på serveren er sat op til at sende mail !-)
Avatar billede penta50 Nybegynder
20. april 2008 - 13:12 #5
roenving: tak for dit svar, og ja der mange scripts... men hvilket passer lige med det som jeg gerne vil have. Det var derfor jeg oprettede denne tråd i håb om at der var en der havde lige den rigtige løsning.
Avatar billede penta50 Nybegynder
21. april 2008 - 12:03 #6
Slet ingen ?????
Avatar billede w13 Novice
21. april 2008 - 12:24 #7
Avatar billede penta50 Nybegynder
23. april 2008 - 15:15 #8
Åååååååååååå... som jeg skriver, så er jeg ikke til programmering m.m. og har selvfølgelig kiket brundt, men er ikke faldet over noget i stil med det jeg gerne vil have.. se link i spørgsmålet.
Avatar billede w13 Novice
23. april 2008 - 15:21 #9
Vi må bare tage det fra en ende af stille og roligt.

Prøv at bruge denne kode, og se om den virker - den er kopieret direkte fra mit første link og indeholder ikke ip-funktion endnu - du skal lige rette mailadresserne i den også:

<?php
if (isset($_POST['navn']) && isset($_POST['besked']))
{
    if (empty($_POST['navn']))
    {
        echo "Du skal indtaste dit navn";
    }
    elseif (empty($_POST['besked']))
    {
        echo "Du skal indtaste en besked";
    }
    else
    {
        $modtager = "mod@modtager.dk";
        $emne = "Mail fra en bruger";
        $besked = "Hej, du har modtaget mail fra en bruger: \n
                            Navn: " . $_POST['navn']. "\n
                            Besked: " . $_POST['besked'];
        $header = "from:afs@afsender.dk";

        mail($modtager, $emne, $besked, $header);
        echo "Emailen er nu sendt!";
    }
?>

<form action="mail.php" method="post">
    Navn: <br>
    <input type="text" name="navn" style="width: 200px;"> <br><br>

    Besked: <br>
    <textarea name="besked" style="width: 200px; height: 100px;"></textarea> <br><br>

    <input type="submit" value="Send mail">
</form>
Avatar billede w13 Novice
23. april 2008 - 15:42 #10
og mail.php skal rettes til sidens navn.
Avatar billede penta50 Nybegynder
25. april 2008 - 08:45 #11
w13: undskyld jeg ikke har svaret på dit indlæg, men har haft meget travt og tager nu væk et par dage, men vender derefter tilbage.
Avatar billede w13 Novice
25. april 2008 - 10:13 #12
Helt fint. =)
Avatar billede penta50 Nybegynder
20. marts 2009 - 09:43 #13
#9 skriv lige et svar, så du får point