Avatar billede qln Juniormester
17. april 2008 - 11:33 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Dynamisk datafelt til Pivot tabel

Jeg har en pivottabel, hvori jeg trækker data fra et datafelt. Dette datafelt får løbende tilføjet rækker, hvilket resulterer i, at dataene fra disse rækker ikke bliver trukket ind i pivot tabellen. Kan man gøre et eller andet, så pivottabellen ved refresh udvider sit datafelt til også at inkludere de tilføjede rækker?
...eller skal man lave en ny pivottabel hver gang?
Avatar billede be_nice Juniormester
17. april 2008 - 13:33 #1
Hvis det blot er et spørgsmål om at range for dit dataområde løbende udvides, kan du med fordel selv angive range for pivottabellen til at omfatte et større område.
/Be_Nice
Avatar billede jaakko Nybegynder
18. april 2008 - 09:16 #2
Det løses ved at lade pivot-tabllen referere til alle kolonner i stedet for blot et område. Har du f.eks. en pivot-tabel i "ARK1" i området A8:R200, vil din pivot-tabel skrive: "=ARK1!$A$8:$R$200". Dette retter du til: "=ARK1!$A:$R".

PS! Hvis du ved at din pivot-tabel f.eks. aldrig vil fylde mere end til f.eks. række 100, kan du alternativt rette til: INPUT!$A$8:$R$100.
Avatar billede jaakko Nybegynder
18. april 2008 - 09:17 #3
Rettelse til PS!

PS! Hvis du ved at din pivot-tabel f.eks. aldrig vil fylde mere end til f.eks. række 100, kan du alternativt rette til: ARK1!$A$8:$R$100.
Avatar billede be_nice Juniormester
18. april 2008 - 16:18 #4
--> jaakko, det er jo netop det jeg skriver!
/Be_Nice
Avatar billede jaakko Nybegynder
19. april 2008 - 11:07 #5
Mja... men forskellen er for mig at se at hvis man skriver "=ARK1!$A:$R".
Altså uden at "låse" til at slutte i en bestemt række, da vil pivot-tabellen, virke om så den ender med at fylde 65534 linier!