Avatar billede swamboo Seniormester
16. april 2008 - 23:36 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Problemer med oprettelse af poster

Hejsa.

Netop som jeg var ved at være færdig med hele mit projekt, så begynder jeg at få en kedelig fejl i BEGGE næsten ens create.update sætninger. Jeg har med sikkerhed ikke ændret i den ene (den anden er på en side hvor der er lavet store ændringer - så faren for at der er en fejl er til stede - om end små!)

Min kode ser således ud:

dbalias = session("dbalias")
strMode = Request.QueryString("mode")
tempConn = "PROVIDER=MSDASQL;DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & dbalias & "nyheder.mdb"

If Request.Form("Gem") <> "" Then
    strNavn = Trim(Request.Form("Overskrift"))
    strKommentar = Trim(Request.Form("Kommentar"))

        Set rs = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
    strSQL = "SELECT  * FROM Nyheder WHERE (ID = 0)"
    rs.Open strSQL, tempConn, adOpenKeyset, adLockOptimistic

Fejlen:
Error Source : rs.Open strSQL, tempConn, adOpenKeyset, adLockOptimistic
Error Description : Argumenterne har en forkert type eller er uden for det angivne område, eller der er opstået en konflikt mellem dem.

Jeg håber virkelig i kan hjælpe mig..

Takker
Avatar billede swamboo Seniormester
16. april 2008 - 23:37 #1
PS. på åbningen tempconn kan jeg både redigere og slette data - så stien fejler ikke noget!
Avatar billede sherlock Nybegynder
16. april 2008 - 23:49 #2
Det ligner, det der sker, når man ikke har included den der ado???.inc med alle konstanterne i (adOpenKeyset, adLockOptimistic .... etc.). Kan ikke huske hvad den hedder.
Prøv med response.write(adLockOptimistic) lige inden din rs.Open-statement.
Avatar billede sherlock Nybegynder
16. april 2008 - 23:53 #3
Dér var den..

inc_adovbs.asp
Avatar billede swamboo Seniormester
16. april 2008 - 23:55 #4
øhm - kan du være lidt mere specefik - jeg er ikke helt med =)
Avatar billede sherlock Nybegynder
17. april 2008 - 06:45 #5
Du skal have en  "<!--#include file=inc_adovbs.asp-->" i toppen af din kode, for at kunne bruge adOpenKeyset, adLockOptimistic og de andre ado-konstanter.
Avatar billede swamboo Seniormester
17. april 2008 - 07:34 #6
Jeg får følgende svar:
Error Information : The file is not existent or refused to be visited .

File name :c:\XXXXXXXXXX\sider\inc_adovbs.asp
Avatar billede softspot Forsker
17. april 2008 - 08:48 #7
Hvis du har en global.asa liggende i roden af din application, kan du smide denne linie ind i toppen af global.asa, så skal du ikke tænke mere på problemer med konstanter:

<!-- METADATA TYPE="typelib" uuid="00000205-0000-0010-8000-00AA006D2EA4"  -->

Alternativt kan du lægge den ind i de filer som benytter ADO (jeg vil dog anbefale global.asa-løsnignen).
Avatar billede sherlock Nybegynder
17. april 2008 - 09:01 #8
Avatar billede swamboo Seniormester
02. november 2010 - 23:34 #9
For oprydningens skyld - send venligst svar inden for 14 dage, så vi kan lukke tråden. Takker for hjælpen!
Avatar billede softspot Forsker
02. november 2010 - 23:37 #10
Velbekomme :-)