Avatar billede no_doubt Nybegynder
16. april 2008 - 20:42 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

122233 skal blive til 1.222,33

Formatering af felt :-)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
16. april 2008 - 22:00 #1
Og hvad skal følgende blive til? :-)

Avatar billede keysersoze Guru
16. april 2008 - 22:01 #2
Avatar billede no_doubt Nybegynder
16. april 2008 - 22:01 #3
Avatar billede minijensen1 Nybegynder
16. april 2008 - 22:02 #4
Prøv at tage et kig på
http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/ws343esk(VS.85).aspx

Hvis du har sat Session.LCID = 1033, så burde det formateres efter danske standarder
Avatar billede no_doubt Nybegynder
16. april 2008 - 22:02 #5
det skal lige siges at det ligger i et tekstfelt
Avatar billede thesurfer Nybegynder
16. april 2008 - 22:49 #6
Jeg har lavet en funktion, der ikke bruger computerens regionale indstillinger (",." vs ".,"):

function f(num)
dim one, two, three ' definer de variabler vi skal til at bruge
one = right(num, 2) ' hent kommatallene (2 tal fra højre side) = snup det efter ","
if len(num) > 2 then ' hvis der er mere end 2 tal, skal de resterende dele findes
    num = left(num, len(num) - 2) ' fjern kommatallene, da vi ikke længere skal bruge dem
    if len(num) < 3 then ' kontroller om antallet af de resterende tal er under 3 (så skal "." ikke bruges)
        two = num & "," ' snup det før ","
    else
        ' da der er mere end 3 tal tilbage, skal vi også finde det mellem "." og "," samt det før "."
        two = mid(num, len(num) - 2, 3) & "," ' snup det mellem "." og ","
        num = left(num, len(num) - 3) ' fjern tallene mellem "." og ",", da vi ikke længere skal bruge dem
        if len(num) > 0 then three = num & "." ' snup det før "."
    end if
f = three & two & one ' returnet det i formattet "aaaaaaaaa.bbb,cc"
end function

' Eksempel med et tal i en variabel:
dim tal
tal = "122233"
response.write f(tal)

' Eksempel med tal fra et tekstfelt (name="tallet") via en form:
dim tal_fra_tekstfelt
tal_fra_tekstfelt = request.form("tallet")
response.write f(tal_fra_tekstfelt)
Avatar billede no_doubt Nybegynder
16. april 2008 - 22:55 #7
super, tak thesurfer. svar :-)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
16. april 2008 - 22:56 #8
No problemo :-)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
16. april 2008 - 23:01 #9
Koden er kommenteret, så du har en chance for at forstå hvad der sker..

Hvis du en dag finder ud af, at du vil bytte om på "." og ",", kan du bare gøre det på de steder hvor der står:

& "."
& ","

Thats it..