Avatar billede knudj Nybegynder
16. april 2008 - 16:09 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

kode til overførsel til mail

Hej
jeg har et stykke kode der skal hente oplysninger over i en mail. Det virker nogenlunde men der mangler lige lidt.

koden ser ud som følger ( forkortet )

Private Sub Command13076_Click()
On Error GoTo Err_Command13076_Click
Dim VARa As String

If Me.kunderef <> "" Then
    VARa = Me!kunderef
End If

etc etc

DoCmd.SendObject acSendNoObject, , , Me.type, , , , VARa

Err_Command13076_Click:

    Exit Sub

End Sub

Det der mangler er at der indsættes en fast tekst før det  overføte data. F.eks

KUNDEREF :

hvordan gør man det ?

Mvh Knud
Avatar billede mugs Novice
16. april 2008 - 16:26 #1
DoCmd.SendObject 1 arg , "2 arg", "3 arg", "4arg", "5arg", "6 arg", "7 arg", "8 arg", False, "9 arg"

Idet ”1 arg”, ”2 arg” o.s.v henviser til handlingens argumenter således:

-1. argument er den objekttype du evt. vil vedhæfte.
-2. argument er Objektnavnet på en evt. vedhæftet rapport.
-3. argument er hvilket Outputformat rapporten skal have.
-4. argument er modtagerens e-mailadresse.
-5. argument er Cc adressat.
-6. argument er Bcc adressat.
-7. er e-mailens emne.
-8. er e-mailens tekst (Brødtekst).
-False betyder, at du ikke vil redigere meddelelsen inden afsendelse.
-9. er til markering om benyttelse af en skabelonfil.
Avatar billede knudj Nybegynder
16. april 2008 - 16:36 #2
ja enten, og det er en mulighed, har jeg ikke udtrykt mig klart nok eller også, det er også en mulighed, forstår jeg ikke helt hvad du skriver.

Det virker faktiskt fint som det er lige nu  jeg ville bare gerne have at der i mailen indsættes en tekst umiddelbart før den overførte data.

F.eks

Kunderef :

If Me.kunderef <> "" Then
    VARa = Me!kunderef
End If
Avatar billede mugs Novice
16. april 2008 - 16:42 #3
Hvis du vil have kunderef som emne i din mail, idsætter du blot VARa i det 7. argument.

Skal det med i brødteksten er det i det 8. argument.
Avatar billede fdata Forsker
16. april 2008 - 21:15 #4
If Me.kunderef <> "" Then
    VARa = "Kunderef: " & Me!kunderef
else
    VARa = "Kunderef er tom"
End If
DoCmd.SendObject acSendNoObject, , , Me.type, , , , VARa

Er det sådan noget, du tænker på (altså sammensætning af strenge)?
Avatar billede mugs Novice
16. april 2008 - 21:20 #5
fdata > Vil det ikke give en fejl hvis Me!kunderef er en tom streng. I givet faslf ville jeg forlade koden:

If Me.kunderef <> "" Then
VARa = "Kunderef: " & Me!kunderef
else
VARa = "Kunderef er tom"
Exit sub
End If
DoCmd.SendObject acSendNoObject, , , Me.type, , , , VARa
Avatar billede fdata Forsker
16. april 2008 - 22:08 #6
Nu står din VARa så vidt jeg kan se på 8. pladsen, altså e-mailens tekst, som mugs skriver. Det er vist ikke specielt farligt; men det afhænger naturligvis af, hvad formålet er med kodestumpen.
(Det ville nok være mere relevant at tjekke, om Me.Type skulle være tom eller invalid)
Avatar billede fdata Forsker
16. april 2008 - 22:10 #7
Ooooooops. I did it again.
Sorry, mugs, jeg overså at det var din kommentar. Jeg forventede en reaktion fra knudj.
Avatar billede mugs Novice
16. april 2008 - 22:14 #8
:o)
Avatar billede knudj Nybegynder
16. april 2008 - 22:30 #9
i har begge 2 hjulpet til mugs med den lidt mere langhårede version og fdata med det jeg efterlyste  - jeg dele point  - tak for hjælpen
Avatar billede fdata Forsker
16. april 2008 - 22:52 #10
Velbekomme
Avatar billede mugs Novice
16. april 2008 - 23:21 #11