Avatar billede meyer Nybegynder
16. april 2008 - 14:16 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

åbne popupvindue - uploade en fil - trække filnavn med tilbage

Hvordan laver jeg et popup-vindue i f.eks.300 x 300 centreret midt på skærmen, (her uploader et billede trækker filnavnet ud) og så skal navnet sendes tilbage til det vindue jeg kom fra?

Upload-delen har jeg styr på inkl. udtræk af filnavn.
Avatar billede keysersoze Guru
16. april 2008 - 14:23 #1
der skal du benytte javascript;

window.opener.decument.getElementById('idpåfxetformfelt').value = 'filnavn.jpg';
Avatar billede meyer Nybegynder
16. april 2008 - 14:28 #2
Den må du lige forklare nærmere :-)
Avatar billede keysersoze Guru
16. april 2008 - 15:25 #3
ASP er et serverside-sprog - dvs det arbejder kun på serveren og har intet med klienten at gøre medmindre fx du sender et output klienten kan forstå (html, javascript...). Derfor kan du ikke sende filnavnet fra popup-vinduet til hovedvinduet med ASP - dertil skal du benytte javascript og det mit eksempel gør er at fange hovedvinduet (window.opener), finder et element der hedder 'idpåfxetformfelt' (fx <input type="text" id="idpåfxetformfelt" /> og sætter værdien til i dette tilfælde filnavn.jpg.
Avatar billede w13 Novice
16. april 2008 - 15:27 #4
Popupvinduet laves (uden placeringen) med:

window.open('fil.asp','_blank');
Avatar billede meyer Nybegynder
16. april 2008 - 15:41 #5
Jamen det er jo genialt - prøver lige lidt senere :-)
Avatar billede meyer Nybegynder
16. april 2008 - 16:30 #6
Hmmm.. må gøre noget forkert

w13>> skriver jeg
<a href="java script:window.open('fil.asp','_blank');">Skift billede</a>
åbner den et nyt vindue og det jeg sender fra bliver blank og skriver [object], hvad gør jeg forkert?
Avatar billede meyer Nybegynder
16. april 2008 - 16:34 #7
keysersoze>> skal lige forstå det rigtigt.. når jeg har uploadet mit billede fanger jeg en variabel (filnavn) som indeholder mit filnavn, hvordan smider jeg den variabel ind i dit javascript og kan jeg så lukke vinduet automatisk og så sender den tilbage til hvor jeg kom fra?
Avatar billede w13 Novice
16. april 2008 - 16:49 #8
Når du bruger javascript i en href skal du lige huske ";void(0)" til sidst. Den forhindrer simpelthen bare det med at siden bliver blank:

<a href="java script:window.open('fil.asp','_blank');void(0)">Skift billede</a>
Avatar billede w13 Novice
16. april 2008 - 16:55 #9
Og du smider filnavnet i javascript og lukker vinduet sådan her:

<script type="text/javascript">
window.opener.decument.getElementById('idpåfxetformfelt').value = '<%=filnavnsvariable%>';
window.close();
</script>
Avatar billede meyer Nybegynder
16. april 2008 - 16:57 #10
Hvis jeg har forstået alt det ret - burde jeg så ikke hvis jeg har flere billeder i min record (editside) kunne sende idpåfxetformfelt med over i popup vinduet og så bruge den samme popupfunktion på den samme uploadside?
Avatar billede w13 Novice
16. april 2008 - 16:58 #11
Ikke forstået?
Avatar billede meyer Nybegynder
16. april 2008 - 17:02 #12
Jeg tænker på den med:

window.opener.decument.getElementById('idpåfxetformfelt').value = 'filnavn.jpg';

det id på formfeltet burde jeg vel kunne sende med over så det også sker automatisk.
Avatar billede meyer Nybegynder
16. april 2008 - 17:12 #13
Har klaret den :-)

Tusind tak for hjælpen begge to - i er der jo som altid :-)

Smid lige et svar.
Avatar billede w13 Novice
16. april 2008 - 18:14 #14
:)
Avatar billede keysersoze Guru
16. april 2008 - 21:58 #15
svar :)
Avatar billede meyer Nybegynder
24. oktober 2011 - 11:41 #16
Prøver at lave denne om til at bruge PrettyPhoto - altså åbne popup'en i prettyPhoto, men kan ikke få den til at smide variablen tilbage - nogen der kan hjælpe?

sender med:
<a href="upload.asp?upID=pic&q=prettyphoto&iframe=true&width=420&height=150" rel="prettyPhoto[iframe]">

PrettyPhoto er hentet her:
http://www.no-margin-for-errors.com/projects/prettyphoto-jquery-lightbox-clone/