Avatar billede fizk Nybegynder
16. april 2008 - 10:34 Der er 10 kommentarer

Lukket/ugyldig forbindelse forbindelse

Jeg sidder lige og bikser rundt med noget asp.net, hvor jeg forsøge at få forbindelse til min mysql database.
Jeg får flg. fejl;

Forbindelsen kan ikke bruges til at udføre denne handling. Den er enten lukket eller ugyldig i denne sammenhæng.

For flg. kode:
Partial Class _Default
    Inherits System.Web.UI.Page
    Dim mydb As New ADODB.Connection
    Dim myRec As New ADODB.Record

    Protected Sub Page_Load(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Me.Load
        'mydb.Open("Provider=Microsoft.Jet.OLEDB4.0;data Source=c:\images.mdb")
        mydb.Open("Driver={MySQL ODBC 3.51 Driver};uid=esbenboye_dk;password=679adt5j;Server=localhost;Database=esbenboye_dk;")
        myRec.Open("images", mydb, ADODB.CursorTypeEnum.adOpenDynamic)
        'myRec.moveFirst()
        'While Not (myRec.eof)
        'myRec.moveNext()
        'MsgBox(myRec.Fields("photo"))
        'End While
    End Sub
End class

Jeg synes ikke rigtigt at det giver nogen mening at forbindelsen skulle være lukket allere på næste linje, efter den er blevet forbundet.

Er der nogen der kan sige mig om den rent faktisk ER ugyldig, eller hvad der ellers går galt? Og også meget gerne et løsningsforslag :)
Avatar billede jokkejensen Novice
16. april 2008 - 10:58 #1
lad være at smide dit kodeord herud.

Har du prøvet med http://dev.mysql.com/downloads/ kig under drivers and connectors

??
Avatar billede jokkejensen Novice
16. april 2008 - 11:01 #2
Men ud fra det kan jeg sige det nok er pga du har Server=localhost og debugger lokalt - så vil den ikke tage one.com's mysql, men søge lokalt hos dig.

/JJ
Avatar billede jokkejensen Novice
16. april 2008 - 11:02 #3
Du er klar over hvad du skal have ordnet hos din inet-udbyder ik ? - og det er hurtigst muligt. !!!
Avatar billede jokkejensen Novice
16. april 2008 - 11:02 #4
inet = webhotel udbyder
Avatar billede fizk Nybegynder
16. april 2008 - 11:08 #5
Jeg har hentet en connector og installeret den og det virker godtnok hvis jeg undlader den linje der laver fejlen, så tænkte at det ikke var driveren/connectoren det var galt med.

Jeg har desuden også giver mig selv privilegier til at tilgå min localhost med samme login-informationer, som jeg har ved one.com - det virker fint nok, når jeg laver en forbindelse gennem php, så det er ikke brugernavn/kode/host den er gal med :)
Avatar billede jokkejensen Novice
16. april 2008 - 11:23 #6
okay - men se at få ændret dit pass på webhotellet. !!

Data Source=myServerAddress;Database=myDataBase;User ID=myUsername;Password=myPassword;Command Logging=false;

Sådan ser con string ud til MySqlConnection (.NET)
Kilde (http://www.connectionstrings.com/?carrier=mysql)

/JJ
Avatar billede jokkejensen Novice
16. april 2008 - 11:24 #7
du skal også bruge ODBC connection..

/J
Avatar billede fizk Nybegynder
16. april 2008 - 18:26 #8
Jeg prøvede lige med både Option=3 (fra connectionstrings.com) og Command Logging=false, men jeg bliver ved med at få samme fejl :(
Avatar billede jokkejensen Novice
17. april 2008 - 11:23 #9
og du bruger ikke en ADODB connection ?

Mener det er til ex access.

/JJ
Avatar billede fizk Nybegynder
17. april 2008 - 18:16 #10
Yes, nu har jeg set lyset. Der mangler en reference til noget sql-gejl.
Det er mig der har været for hurigt og ikke tænkt mig nok om - smid lige et svar :)
Så må jeg lige finde ud af hvordan det skal klares.
Grunden er, at jeg i første omgang skulle prøve med en Access database, men blev enig med mig selv om at jeg hellere ville prøve med MySQL og så er det gået en tand for hurtigt...