Avatar billede ij Nybegynder
09. december 1999 - 08:49 Der er 35 kommentarer og
1 løsning

Cacheproblemer på informationserver

Jeg sidder og udvikler asp på en standalone NT server med informationserver som webserver.
Jeg har problemer med at opdatere sider i min browser. Når jeg laver en ændring i en asp fil ,gemmer denne og går over i browseren for at opdatere, træder ændringerne ikke igennem.
Jeg har prøvet alt. Alle konfigurationer i IIS, intet hjælper. Jeg har også ændret i mine browserindstillinger.
HJÆÆÆÆÆÆÆLP.
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
09. december 1999 - 09:07 #1
I MMC -> vælg sitet -> HTTP Headers -> Enable Content Expiration og sæt den til expire emidiatly
Avatar billede pingo Nybegynder
09. december 1999 - 09:09 #2
Det er en mulighed....

Du kan også i de ASP dokumenter du ønsker skal opdatere hver gang (de fleste) indsætte følgende i toppen:

<%
Response.Expires = 0
%>
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
09. december 1999 - 09:10 #3
Eller du kan skrive (i toppen af ASP dokumentet);

Response.AddHeader "Pragma","No-Cache"
Response.Expires = -1

Avatar billede 127144146281 Nybegynder
09. december 1999 - 09:10 #4
>> Pingo

det er ikke altid det viker at sætte den til 0

Response.Expires = 0
Avatar billede pingo Nybegynder
09. december 1999 - 09:11 #5
Dette forhindrer din browser i at gemme siden i cachen - og det forhindrer en proxy server i at gøre det samme.

I princippet gør det det samme som 127144146281's svar - men du har her mulighed for at styre det for det enkelte dokument - så alle andre dokumenter kan ligge i cachen - og det mindsker jo download tiden for brugeren...
Avatar billede pingo Nybegynder
09. december 1999 - 09:12 #6
127144146281: jeg har nu aldrig været ude for et eksempel hvor det ikke fungerer...
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
09. december 1999 - 09:13 #7
Det har jeg (sider selv ved en IIS og arbejder)

det med MMC kan også gøres på på enkelte mapper/filer
Avatar billede pingo Nybegynder
09. december 1999 - 09:15 #8
Jae - men det er bare en lidt besværlig måde at skulle gå ud og ændre på serveren hvis man skal have et dokument til ikke at cache..

Jeg sidder som også og arbejder på IIS...
Avatar billede ij Nybegynder
09. december 1999 - 09:17 #9
Alt det I siger har jeg prøvet, der er ikke noget af det der virker. Jeg vil prøve at opgradere min servicepack, til 5.0, jeg kører kun med 3.0 nu.
Avatar billede pingo Nybegynder
09. december 1999 - 09:19 #10
Ok..

Altså jeg har været ude for at vores server har gjort det én eneste gang at den cachede alt - uanset hvad jeg lavede - noget den gjorde pludseligt, og ved alle filer.

Prøv lige at genstarte den - det fungerede for mig..

Men pas på med Service Pack 5 - der er mange computere der er gået døde efter at installere den..
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
09. december 1999 - 09:20 #11
>>ij har du prøvet;
Response.Expires = -1

(der er forkel på om man bruger -1 el. 0)

Hvorfor kører du ikke IIS4 (NT + Option Pack)?

Avatar billede 127144146281 Nybegynder
09. december 1999 - 09:20 #12
>>ij der er kommer en en SP6
Avatar billede pingo Nybegynder
09. december 1999 - 09:21 #13
Service Pack 6 er kommet...

Og da det er en IIS server - så må den jo være engelsk...
Avatar billede pingo Nybegynder
09. december 1999 - 09:23 #14
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
09. december 1999 - 09:24 #15
det var en stave fejl sorry der skulle stå er kommet
Avatar billede ij Nybegynder
09. december 1999 - 09:31 #16
Jek kører NT server 4.0 med internet informationserver. Servicepack 6.0 giver de vildeste problemer hvis man bruger betalingskomponenten fra CashCow.
Jeg har ikke mulighed for at teste det med Response,Expires = -1. Da jeg sidder på arbejdet. Jeg vil prøve det når jeg kommer hjem. Men på den anden side: Det kan ikke være rigtigt at man skal sætte det ind på hver side. Det virker molboagtigt. Jeg har udviklet masser af websites på NT & IIS, det er bare for skummelt det her.
Avatar billede pingo Nybegynder
09. december 1999 - 09:33 #17
Nej - du kan jo også bare sætte siderne til at expire via. serveren.

Det er ikke din server der cacher tingene - det er klientens browser, og det gør den som den har lyst til - med mindre at serveren sender at den udløber - og det kan den gøre på de to måder!
Avatar billede ij Nybegynder
09. december 1999 - 09:34 #18
Ja jeg ved godt at problemet ligger på klienten. Men jeg har sat browseren op til at den ikke skal cache siderne.
Avatar billede pingo Nybegynder
09. december 1999 - 09:38 #19
Det virker yderst underligt..
Avatar billede jette Nybegynder
09. december 1999 - 09:53 #20
No-cache virker ikke altid i explorer version 4.0
Specielt ikke hvis asp-siderne blot vises som en del af en html-side med frames.
Det er html-siden, der caches - uanset om indholdet i diverse frammes er asp-sider.

rygtet siger at fejlen skulle være rettet i version explorer v. 5.0 - men jeg har ikke prøvet den endnu.

For at være på den sikre side - kan du tømme cachen - og derefter opdatere din side.
Det er rimelig besværligt - men hvis det ikke virker - så er jeg tilbøjelig til at tro at du tester en forkert asp-side.

M.v.h. Jette
Avatar billede ricardo Nybegynder
09. december 1999 - 10:19 #21
Pragma/no-cache kan tvinges til at virke hvis man laver en ny

<head>

[...pragma/nocache meta-tag her]

</head>

mellem </body> og før </html>.

Tro det eller ej...det virker mod IE4's "The document has moved here"-problem.

Ellers siger MS at

response.expires = -1 (eller et andet minus-tal)

er mere pålideligt end

response.expires = 0
Avatar billede sone Nybegynder
09. december 1999 - 10:49 #22
I browseren går du til

Options > General > Settings (under Temp. internet files)

her vælger du: Every visit to the page.
Avatar billede Slettet bruger
09. december 1999 - 12:00 #23
sone... Hmm....
Avatar billede sone Nybegynder
09. december 1999 - 12:15 #24
backslash.dk... Hmm-selv = hvad mener du ?
Avatar billede ij Nybegynder
09. december 1999 - 13:07 #25
Det der med at jeg tester en forkert asp side, det er sgu for langt ude. Det der med browserindstillingerne er old news. Hvad fanden gør jeg???
Jeg prøver at installere Explorer 5.0
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
09. december 1999 - 15:01 #26
response.expires = -1

Prøv det (når ms siger det så er det vel rigtigt)!!!!
Avatar billede ij Nybegynder
09. december 1999 - 15:05 #27
Det kan jo ikke være rigtigt at man skal sætte det op på hver eneste side.
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
09. december 1999 - 15:17 #28
Jeg plejer at bruge;

Response.AddHeader "Pragma","No-Cache"  ' Til NS
Response.Expires = -1                  ' Til IE
Avatar billede Slettet bruger
09. december 1999 - 20:02 #29
sone.. jeg mener bare at man ikke kan ændre instillinger over ASP..*ss*
Avatar billede ricardo Nybegynder
10. december 1999 - 11:22 #30
Selvom man bruger

response.expires = -1

er der visse installationer der cacher dataene alligevel.

Den der med en ekstra <head>...</head> virker.
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
10. december 1999 - 14:43 #31
Ikke altid (Den har aldrig virket på min comp)
Avatar billede andymax Nybegynder
11. december 1999 - 23:43 #32
ij, det lyder som om at det er serveren der casher dit script og ikke browseren der casher det du har lavet. Det er en kendt fejl ved Service Pack 3 til NT.

Du bør opgradere, først med SP4Y2K og derefter med sp6a
Avatar billede andymax Nybegynder
11. december 1999 - 23:44 #33
PS: Det hjælper at reboote men det bliver kedeligt i længden.
Avatar billede ij Nybegynder
26. december 1999 - 14:28 #34
Svaret er intet af det ovenstående. Jeg har selv fundet ud af det. Jeg skulle bare sætte det antal scripting engines som webserveren skulle cache til 0, så spiller det sgu, jeg må skuffe jer. Ingen point i denne omgang.
Avatar billede ij Nybegynder
26. december 1999 - 14:29 #35
Jeg napper dem selv.
Avatar billede ffn Nybegynder
03. januar 2000 - 16:42 #36
Hey ij,
Der var noget med at du var ved at lave et shoppin cart program hvad blev det til?
Vh. FFN
Frederik