Avatar billede thenerd Nybegynder
15. april 2008 - 22:46 Der er 2 kommentarer

Lyd fra PC til TV

Jeg har lidt problemer med at få lyden fra min computer til TV'et.

Jeg har et GeForce 8800GTX med DVI udgang, hvoraf jeg har købt et DVI/HDMI kabel, som er tilsluttet mit TV, et Sony 40D3500. At få et billede frem på TV'et er ingen problemer, men for at få den fulde nydelse af en film fra computeren, mangler jeg selvfølgelig lyden.

Hvad gør jeg så her? Jeg har forsøgt mig kort med et jack-stik fra line-out til fjernsynet (Hvoraf der er alt for mange stik der passer overens), men der kommer ikke skyggen af lyd.

Hvad er den umiddelbare løsning? Skal jeg have fat i en seperat forstærker eller kan det godt lykkedes bare at sende lyden direkte fra computeren til fjernsynet?

På forhånd tak.
Avatar billede kabbak Professor
15. april 2008 - 23:03 #1
DVI overfører dog ikke lyd, så hvis du skal have lyd med igennem til dit TV, skal du bruge et phonokabel parallelt med dette kabel.

Se om der ikke sidder et stik til lyd ved siden af HDMI stikket
Avatar billede jack08 Nybegynder
16. april 2008 - 19:52 #2
Det skulle gerne virke hvis du gør som jeg skrev i en tidligere tråd.
http://www.eksperten.dk/spm/822249
Stikket sidder som kabbak skriver ved siden af et HDMI-stik (Indgang nr. 5)