Avatar billede Bruno Sørensen Nybegynder
15. april 2008 - 19:43 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

List i ASP

Jeg har denne liste i ASP

http://cms.larsenmotorcykler.dk/default.asp?Docid=415&RevID=278&Tpl=Modules/Listbrugtmotorcykler/list_brugt.asp

hvor ASP koden ser sådan her ud.

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">

<%@ lcid=1030%>

<!--#include file="../../GlobalResources/Scripts/GlobalData.asp"-->
<!--#include file="../../GlobalResources/Scripts/GlobalFuncLib.asp"-->

<%

Dim dbType, mbl, lang

dbType = GetSettingValue("DatabaseType", "SiteResources\Data\")

mbl=Session("Member_Level")

lang=Session("contentLanguage")

if Not IsNumeric(mbl) Or mbl="" Then mbl="0"

if Not IsNumeric(lang) Or lang="" Then lang="1"

Function GetNews()

                Set conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")

                Set rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")

                Set rs2 = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")

conn.Open GetConStr ("SiteResources\Data\")

                                                                                      ' SBM rettelse tilføj: DocId
                strSQL = "SELECT DocumentLanguages.DocName, DocumentLanguages.DocId  "

                strSQL = strSQL & " FROM Documents, DocumentLanguages, DocumentFields "

                strSQL = strSQL & " WHERE (ParentID = 413)"

                                                      strSQL = strSQL & " AND Documents.DocumentID = DocumentLanguages.DocId "

                strSQL = strSQL & " AND Documents.DocumentID = DocumentFields.DocID "

                strSQL = strSQL & " AND (secLevel <= " &mbl& ") "

                strSQL = StrSql & " AND ((DocumentLanguages.LangId = " & lang & ") AND (DocumentLanguages.ActiveRevisionStatus=5) )"

                strSQL = strSQL & "  GROUP BY DocumentLanguages.DocName, DocumentLanguages.DocId  ORDER BY DocumentLanguages.DocName  "

                rs2.Open strSQL, conn

while (Not rs2.EOF)

                strDocID = rs2("DocId").Value
                                                                                      Response.Write " <a href=""read.asp?DocID=" & strDocID & """ target=""_self"">" & rs2("DocName")& "</a> Ydelse pr mdr."

                  strSQL = "SELECT DocumentLanguages.DocId AS DocId, DocumentLanguages.DocName AS DocName, DocumentFields.FieldValue AS FieldValue "

                strSQL = strSQL & " FROM Documents, DocumentLanguages, DocumentFields "

                strSQL = strSQL & " WHERE DocumentLanguages.DocName  = '" & rs2("docname") & "' "

                  strSQL = strSQL & " AND (ParentID = 413) "

                strSQL = strSQL & " AND Documents.DocumentID = DocumentLanguages.DocId "

                strSQL = strSQL & " AND Documents.DocumentID = DocumentFields.DocID "

                strSQL = strSQL & " AND (secLevel <= " &mbl& ") "

                strSQL = StrSql & " AND ((DocumentLanguages.LangId = " & lang & ") AND (DocumentLanguages.ActiveRevisionStatus=5) )"

                strSQL = strSQL & " ORDER BY Documents.PublishDate DESC, DocumentLanguages.DocName"

                rs.Open strSQL, conn

                tmptekst = ""

                If Not rs.EOF And Not rs.BOF Then Response.Write "" & vbNewLine

                While Not rs.EOF

                                  'strDocID = rs("DocId").Value
                                  'Response.Write "test <a href=""read.asp?DocID=" & strDocID & """ target=""_self"">" & rs("DocName").Value & "</a>  " & vbNewLine & rs("FieldValue")
                                  if (instr(lcase(rs("fieldvalue")), ".jpg") > 0) then

                                    elseif (rs("FieldValue") <> "") then
                                                                  if (tmptekst <> "") then
                                                                                      tmptekst = tmptekst & ", "
                                                                  end if
                                                                  tmptekst = tmptekst & rs("FieldValue")
                                    end if

                                    rs.MoveNext

                  Wend

                If Not rs.EOF And Not rs.BOF Then Response.Write "" & vbNewLine

                rs.Close

                                                                                        Response.Write tmptekst & "<br>"

rs2.moveNext

wend

rs2.Close

                conn.Close

End Function

Function GetNewsItem(inDocID, inConn, ShowBody)

                Dim strBody, strHeader, strS

                strBody = ""

                strHeader = ""

                Set nrs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")

                strS = "SELECT Name, FieldValue FROM DocumentFields WHERE (DocId = " & inDocID & ") AND (LangId = " & lang & ")"

                nrs.Open strS, inConn

                While Not nrs.EOF

                                  SELECT CASE LCASE( nrs("Name").Value )

                                                    CASE LCase("Overskrift")

                                                                      strHeader = nrs("FieldValue").Value

                                                    CASE LCase("Info")

                                                                      strBody = nrs("FieldValue").Value

                                  END SELECT

                                  nrs.MoveNext

                Wend

                nrs.Close

                Set nrs = Nothing

                If ShowBody Then strHeader = strHeader & strBody

                GetNewsItem = strHeader

End Function

%><html>

  <head>

<meta name="Generator" content="Stone's WebWriter 4">

      <meta http-equiv="Content-Language" content="da">

      <title>Larsenmotorcykler</title>

<link rel="stylesheet" href="SiteResources/CSS/NewSite.css">

                <base target="main">

  </head>

  <body leftmargin=5 topmargin=5>

<H1>Brugte Suzuki motorcykler</H1><p>

<% Call GetNews %>

<%=Maerke%>

<br><br>
<TABLE style="WIDTH: 100%; BORDER-COLLAPSE: collapse">
<TBODY>
<TR>
<TD>Der tages forbehold for indtastningsfejl og evt. prisændringer.</TD></TR>
<TR>
<TD>Leveringsomkostning 1737,- DKR</TD></TR>
<TR>
<TD>* Finansiering. Den oplyste ydelse er gældende, med en udb. på 20 % og løbetid 96 mdr. <A href="http://cms.larsenmotorcykler.dk/read.asp?Docid=370">Læs mere her</A></TD></TR>
<TR>
<TD></TD></TR></TBODY></TABLE></P>

</body></html>

Men det jeg ønsker er at de forskellige informationer kommer i en tabel i stedet, ligesom denne side

http://cms.larsenmotorcykler.dk/default.asp?Docid=409&RevID=272&Tpl=1Template1.asp

og den bare skriver ”Ja” til foto hvis der er en af celler i tabellen der indeholder, et link til et billede.

Screenshot fra de 3 tabeller der bruges kan ses her

http://cms.larsenmotorcykler.dk/Modules/Listbrugtmotorcykler/index.html

Er der nogen der kan hjælpe??

/Bruno
Avatar billede solle Nybegynder
16. april 2008 - 11:42 #1
Har ik testet det, så ved ik om der mangler lidt.... Men tror da det her er noget alá det du vil have!!!

                rs2.Open strSQL, conn

Response.Write("<table border=1>")
while (Not rs2.EOF)

    Response.Write("<tr>")
    int_DocID              = rs2("DocId").Value

    Response.Write("<td><a href=""read.asp?DocID=" & int_DocID & " target=""_self"">"& rs2("DocName") &"</a></td>")
    Response.Write("<td>Ydelse pr mdr. ")

    strSQL = "SELECT DocumentLanguages.DocId AS DocId, DocumentLanguages.DocName AS DocName, DocumentFields.FieldValue AS FieldValue "&_
            " FROM Documents, DocumentLanguages, DocumentFields "&_
            " WHERE DocumentLanguages.DocName  = '" & rs2("docname") & "' "&_
            " AND (ParentID = 413) "&_
            " AND Documents.DocumentID = DocumentLanguages.DocId "&_
            " AND Documents.DocumentID = DocumentFields.DocID "&_
            " AND (secLevel <= " &mbl& ") "&_
            " AND ((DocumentLanguages.LangId = " & lang & ") AND (DocumentLanguages.ActiveRevisionStatus=5) )" &_
            " ORDER BY Documents.PublishDate DESC, DocumentLanguages.DocName"

    rs.Open strSQL, conn

                tmptekst = ""
                If Not rs.EOF And Not rs.BOF Then Response.Write "" & vbNewLine
                While Not rs.EOF
                    'strDocID = rs("DocId").Value
                    'Response.Write "test <a href=""read.asp?DocID=" & strDocID & " target=""_self"">" & rs("DocName").Value & "</a>  " & vbNewLine & rs("FieldValue")

                    strFieldValue = Trim(rs("fieldvalue")&"")
                    if(Len(strFieldValue)=0)then
                    'ingen værdi
                    else
                        if(inStr(1, LCase(strFieldValue), ".jpg")>0)then
                        '??
                        else
                            if(tmpTekst<>"")then
                                tmptekst = tmptekst & ", "
                            else
                            '??
                            end if
                            tmptekst = tmptekst &"</td><td>"& strFieldValue
                        end if
                    rs.MoveNext
                Wend
                If Not rs.EOF And Not rs.BOF Then Response.Write "" & vbNewLine
                rs.Close

            Response.Write tmptekst & "</td>"

rs2.moveNext

wend
Response.Write("</table>")
rs2.Close
Avatar billede solle Nybegynder
16. april 2008 - 11:45 #2
For din egen skyld (og personer som eventuelt skal læse din kode), vil jeg anbefale at du benytter variabler med navne der kan forstås :)

e.g.

strBike_Model = rs("blabla")    'str = streng, Bike_Model = indholdet af variablen
intBike_id    = rs("blablaID")  'int = integer, Bike_id = -||-
Avatar billede Bruno Sørensen Nybegynder
16. april 2008 - 15:36 #3
Det er jo næsten perfekt

Kan ses her http://cms.larsenmotorcykler.dk/default.asp?Docid=415&RevID=278&Tpl=Modules/Listbrugtmotorcykler/list_brugt1.asp

Men kan der ikke ændres på rækkefølgen i tabellen, så der står

Maerke, Model, Aargang, Pris, Ydelse, Link

som rækkefølge er nu er den

Link, Ydelse, Pris, info, Aagang, Model, Maerke
Avatar billede solle Nybegynder
16. april 2008 - 23:59 #4
Eftersom dine informationer ligger i hver sin række i tabellen, kan du lægge en "ORDER BY" i sql strengen, eller, du kunne tilføje et sorterings-integer-felt ind i tabellen med disse oplysninger, derved kan du selv styre hvilken rækkefølge du vil have dem i.
Avatar billede Bruno Sørensen Nybegynder
17. april 2008 - 10:00 #5
tak