Avatar billede flyfreak Nybegynder
15. april 2008 - 17:10 Der er 5 kommentarer

Omskrivning af schripts til jmail

Hej

I et loginsystem som jeg benytter virker min glemt password funktion ikke, da min server ikke understøtter OBJMAIL. Er der nogle der vil hjælpe med at omskrive det til Jmail.

Brugeren taster sin mailadresse ind i en boks, hvorefter schriptet ser om adressen er i databasen. Se eksempelet på http://www.kfum-js.dk/log_in.html

Koden er:

<%Response.Buffer=TRUE%>
<%
'here is the connection string
Set conn = server.createobject("adodb.connection")
'this connection uses JET 4 it is the prefered method of connecting to an access database
DSNtemp = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & Server.Mappath("/slog/login.mdb")
'if you cant use JET then comment out the line above and uncomment the line below
'DSNtemp="DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & Server.Mappath("/slog/login.mdb")
conn.Open DSNtemp

'here we are getting the info from the lost password form
uid = Request.Form("T1")

SQL = "Select * From users Where uid = '" & uid & "'"
Set RS = Conn.Execute(SQL)

'HERE WE CHECK TO MAKE SURE THE USERS EMAIL EXISTS, IF IT DOES, WE EMAIL IT
If NOT RS.EOF Then

    Dim mytxt
    'HERE YOU CAN ASSIGN ANY TEXT YOU LIKE TO GO IN THE EMAIL WITH THE PASSWORD, LEAVE IT IN THE QUOTES!!!
    mytxt = "Here is your password:"

    Dim ObjMail
    Set ObjMail = Server.CreateObject("CDONTS.NewMail")
    ' if the email address exists then the info is sent here
    ObjMail.To = RS("uid")
    '############################### CHANGE THE EMAIL BELOW TO YOUR ADMIN EMAIL
    '############################### leave it in the quotes!!!!!
    Objmail.From = "admin@youradmin.com"
    ObjMail.Subject = "Lost Password"
    'HERE IS THE BODY SENDING PASSWORD
    ObjMail.Body = mytxt & vbcrlf&_
    RS("pwd")
    ObjMail.Send
    Set ObjMail = Nothing

    x = "Your Password Will Be Sent To The Email Address You Are Registered With"

Else

    'IF THE EMAIL DOES NOT EXIST WE TELL THE BELOW
    x = "Sorry The Email Address You Entered Does Not Exist"

End If
%>
<html>
<head>
<title>Lost Password</title>
</head>
<body>
<center><%=x%></center>
</body>
</html>
Avatar billede tdimhcs Nybegynder
15. april 2008 - 21:13 #1
Det burde kunne gøres sådan:

Dim objJMail
Set objJMail = Server.CreateObject("JMail.Message")

objJMail.AddRecipient = RS("uid")
objJMail.From = "admin@youradmin.com"

objJMail.Subject = "Lost Password"
objJMail.Body = = mytxt & vbcrlf & RS("pwd")

objJMail.Send("mail.domænenavn.dk")
Set objJMail = Nothing

/Kurt
Avatar billede flyfreak Nybegynder
15. april 2008 - 21:37 #2
Tak fo svaret... det virker desvære ikke
Avatar billede tdimhcs Nybegynder
15. april 2008 - 21:48 #3
Der er også en lille fejl:
objJMail.Body = = mytxt & vbcrlf & RS("pwd")
Skal selvfølgelig ændres til:
objJMail.Body = mytxt & vbcrlf & RS("pwd")

Har du husket at udskifte "mail.domænenavn.dk", med adressen på din mail server?

/Kurt
Avatar billede flyfreak Nybegynder
16. april 2008 - 14:37 #4
Tak for svarene... jeg har prøvet med din kode og det resultere i følgende fejl (før var det bare en 500 fejl)

Microsoft VBScript runtime  error '800a01b6'

Object doesn't support this property or method: 'AddRecipient'

/lost/sent.asp, line 28
Avatar billede tdimhcs Nybegynder
16. april 2008 - 22:07 #5
Prøv at fjern "=" efter "AddRecipient"

Så der står: objJMail.AddRecipient RS("uid")

/Kurt