Avatar billede sutpark Nybegynder
15. april 2008 - 12:43 Der er 4 kommentarer

fra Menu til submenu til thirtmenu. virker ikk ?

Hej eksperter, her et php script hvor jeg har en menu, når man så trykker kommer submenu frem, vil gerne have så når man trykker der kommer thirtmenu under den, men kan ikk lige få det til at virke, sikkert nok fordi det er total forkert.. men her er  det.. :

<?php
    // Main menu items
    $mainMenu['Home']                        = 'index.php';
    $mainMenu['Findings']                  = 'Findings.php';
    $mainMenu['Background']                  = 'Background.php';

    // Sub menu items
    $subMenu['Findings']  ['The Symbols']              = 'The-Symbols.php';
    $subMenu['Findings']  ['Survey Results']          = 'Survey-Results.php';
    $subMenu['Findings']  ['Standard Unit.php']        = 'Standard-Unit.php';
    $subMenu['Findings']  ['Angles']                  = 'Angles.php';
    $subMenu['Findings']  ['Standard Unit']            = 'Standard-Unit.php';
    $subMenu['Findings']  ['Pyramid']                  = 'Pyramid.php';
    $subMenu['Findings']  ['Knowledge Base']          = 'Knowledge-Base.php';
    $subMenu['Findings']  ['Lines on the Landscape']  = 'Lines-on-the-Landscape.php';
    $subMenu['Findings']  ['Standard Unit']            = 'Standard-Unit.php';

    $subMenu['Background']  ['A. Thom']                = 'A.-Thom.php';
    $subMenu['Background']  ['Time & Distance']        = 'Time-&-Distance.php';
    $subMenu['Background']  ['Sun, Moon & Venus']      = 'Sun,-Moon-&-Venus.php';
    $subMenu['Background']  ['Nodal Regression']      = 'Nodal-Regression.php';
    $subMenu['Background']  ['Venus']                  = 'Venus.php';

    $thirdMenu['Background']  ['Venus']                  = 'Venus.php';

?>

<?php
class maxNavigation{

  function showMenu(){
      global $mainMenu,$subMenu;

      $actualPage = $_SERVER['PHP_SELF'];
      $actualPath = $_SERVER['REQUEST_URI'];

      $actualPageName = basename($actualPage);
      //echo $page;

      //echo "$actualPage <br/> $actualPath";
      $actMenu = '';
      foreach ($mainMenu as $menu => $link) {
            if ($link == $actualPageName) $actMenu = $menu;
            if (isset($subMenu[$menu])){
              foreach ($subMenu[$menu] as $menuSub => $linkSub) {
                  if ($linkSub == $actualPageName) $actMenu = $menu;
              }

        // Now display the menu
        foreach ($mainMenu as $menu => $link) {
          $class = ' class="mainMenuLink" ';
          if ($actualPageName == $link) $class=' class="mainMenuLinkSelected" ';

          echo '<a'.$class.'href="'.$link.'">'.$menu.'</a>';

          if ( ($actMenu == $menu) && (isset($subMenu[$menu])) ){
              foreach ($subMenu[$menu] as $menuSub => $linkSub) {
                $class = ' class="subMenuLink" ';
                  if ($actualPageName == $linkSub) $class=' class="subMenuLinkSelected" ';
                  echo '<a'.$class.'href="'.$linkSub.'">'.$menuSub.'</a>';
              }

$navi = new maxNavigation();
$navi->showMenu();

?>

<?php
class maxNavigation1{

  function showMenu(){
      global $subMenu,$thirdMenu;

      $actualPage = $_SERVER['PHP_SELF'];
      $actualPath = $_SERVER['REQUEST_URI'];

      $actualPageName = basename($actualPage);
      //echo $page;

      //echo "$actualPage <br/> $actualPath";
      $actMenu = '';
      foreach ($subMenu as $menu => $link) {
            if ($link == $actualPageName) $actMenu = $menu;
            if (isset($thirdMenu[$menu])){
              foreach ($thirdMenu[$menu] as $menuSub => $linkSub) {
                  if ($linkSub == $actualPageName) $actMenu = $menu;
              }

        // Now display the menu
        foreach ($thirdMenu as $submenu => $link) {
          $class = ' class="mainMenuLink" ';
          if ($actualPageName == $link) $class=' class="mainMenuLinkSelected" ';

          echo '<a'.$class.'href="'.$link.'">'.$menu.'</a>';

          if ( ($actMenu == $menu) && (isset($subMenu[$submenu])) ){
              foreach ($thirdMenu[$submenu] as $menuSub => $linkSub) {
                $class = ' class="subMenuLink" ';
                  if ($actualPageName == $linkSub) $class=' class="subMenuLinkSelected" ';
                  echo '<a'.$class.'href="'.$linkSub.'">'.$menuSub.'</a>';
              }

$navi = new maxNavigation1();
$navi->showMenu();

?>
Avatar billede g1mzee Nybegynder
15. april 2008 - 18:00 #1
vil klart fortrække du kigger på noget javascript til dette problem. da det er noget bøvl at siden hele tiden skal opdateres for hvert click. så man skal faktisk have 3 gange forbindelser til serveren, før man kommer til det man vil have i third. :) ellers er der en passe inde på www.good-tutorials.com hvor du sikkert godt kan finde noget, som også er i den boldgade.
Avatar billede sutpark Nybegynder
15. april 2008 - 18:14 #2
hmm okay, prøver jeg lige at kigge på så. men er det ikk meget svære at ændre i en php ?
Avatar billede g1mzee Nybegynder
16. april 2008 - 08:13 #3
nej, men det er hvis du har større sider. med mere indhold, så kan den godt værre tungere for computeren og trække, og så vil det være en meget belastende side at surfe på.
:).
Avatar billede sutpark Nybegynder
20. april 2008 - 18:41 #4
okay. takker. kigger på det så.. :P