Avatar billede simsen Mester
15. april 2008 - 11:31 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Dynamisk loaded user control sætte værdi

Jeg har et problem med hvordan jeg får fat i den user controls parameter fra codebehind (når jeg laver en dynamisk instans af denne) på siden.

Min user control ascx fil:

<%@ Control Language="C#" AutoEventWireup="true" CodeFile="TestSetProject.ascx.cs" Inherits="UserControls_TestSetProject" %>

<center><h3><asp:Label ID="lblEditProjectHeadline" runat="server" Text="Projektdetaljer for"></asp:Label> <asp:Label ID="lblEditProjectNameHeadline" runat="server" Text=""></asp:Label></h3></center><br />

Min user control ascx.cs fil:

using System;
using System.Data;
using System.Configuration;
using System.Collections;
using System.Web;
using System.Web.Security;
using System.Web.UI;
using System.Web.UI.WebControls;
using System.Web.UI.WebControls.WebParts;
using System.Web.UI.HtmlControls;

public partial class UserControls_TestSetProject : System.Web.UI.UserControl
{
    private string _ProjectId = "";
    public string ProjectId
    {
        get { return _ProjectId; }
        set { _ProjectId = value; }
    }

    protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)
    {
        lblEditProjectNameHeadline.Text = ProjectId;
    }
Min test aspx side:
<%@ Page Language="C#" MasterPageFile="~/MPHead.master" AutoEventWireup="true" CodeFile="Test.aspx.cs" Inherits="Content_Test" Title="Untitled Page" %><asp:Content ID="Content1" ContentPlaceHolderID="ContentPlaceHolder1" Runat="Server"><asp:Label ID="lblNewProjectEditProjectId" runat="server" Text="" Visible="false"></asp:Label><br /><br /><asp:Button ID="btnPush" runat="server" Text="Push me" OnClick="btnPush_Click" /><asp:PlaceHolder ID="phNewProjectEdit" runat="server"></asp:PlaceHolder></asp:Content>

Min test aspx.cs side:

using System;
using System.Data;
using System.Configuration;
using System.Collections;
using System.Web;
using System.Web.Security;
using System.Web.UI;
using System.Web.UI.WebControls;
using System.Web.UI.WebControls.WebParts;
using System.Web.UI.HtmlControls;

public partial class Content_Test : System.Web.UI.Page
{
    protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)
    {
        Control setproject = LoadControl("~/UserControls/TestSetProject.ascx");
        phNewProjectEdit.Controls.Add(setproject);

    }
    protected void btnPush_Click(object sender, EventArgs e)
    {
        lblNewProjectEditProjectId.Text = "15855";
    }

Det jeg har brug for, er at user controllen bliver instansieret (altså oprettet) når jeg klikker på btnpush knappen på  siden OG tager det jeg har skrevet ind i lblNewProjectEditProjectId.Text feltet ind i user controllens paramtere (så jeg kan bruger denne i user controllen).

Nogen der kan hjælpe mig, da jeg er på herrens mark i dette her?

mvh

simsen :-)
Avatar billede ivan_flaendsdal Nybegynder
16. april 2008 - 13:57 #1
1) Normalt er det bedst at oprette dynamisk controller i page_init, for at få initiliseret postback regtig.

2) brug enten en Session(string) parameter eller lav en Properti i din usercontrol
Avatar billede simsen Mester
23. april 2008 - 14:09 #2
Hejsa ivan

Problemet ligger i, at jeg har lavet en properti på min usercontrol.....MEN at jeg først kan få hentet værdien til propertien når siden ER loadet (altså efter den har lavet usercontrollen)..... Nogen idéer til hvordfan jeg kan løse dette?

mvh
simsen :-)
Avatar billede simsen Mester
30. april 2008 - 10:18 #3
lukker