Avatar billede hundevennen Nybegynder
14. april 2008 - 14:48 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

tidspunkt står med PM

Jeg har en formular der henter TIME ind i et formfelt og efter insert i database og når det så bliver hentet ud bliver vist som amerikansk tid - altså 14:47 bliver vist som 02::47 PM - Den server ISS er installeret på køre med tidszone danmark og jeg har sat session:LCID=1030 på selve asp siden???
Avatar billede hundevennen Nybegynder
14. april 2008 - 14:48 #1
session.LCID=1030
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2008 - 14:51 #2
det skal være et punktum og ikke kolon
<%Session.LCID = 1030%>
Avatar billede keysersoze Guru
14. april 2008 - 15:03 #3
hvilken fejlttype i databasen?
Avatar billede natsprinter Nybegynder
14. april 2008 - 15:04 #4
Ja det løser problemet i 9 ud af 10 tilfælde. Hvis det 10. tilfælde er på et webhotel hos one.com, så virker Session.LCID ikke, fordi de ikke understøtter LocalServerID

Der skal du bruger denne kode:

<%@  language="VBSCRIPT" codepage="1252" %>

Så spille det der - blot for at sætte det på plads.
Avatar billede natsprinter Nybegynder
14. april 2008 - 15:24 #5
Hvis du på din side har <%Session.LCID = 1030%>, og din webserver acceptere det, kan du prøve at sætte dit udtræk fra databasen sådan her.

hentetDato = cDate(DATA FRA DATABASEN)

så vil din dato blive konverteret til det format siden er sat til. Så kan du bare duskrive variablen hentetDato
Avatar billede hundevennen Nybegynder
14. april 2008 - 20:23 #6
jeg satte <%Session.LCID = 1030%> i toppen af mine sider og så virkede det, så jape44
selvom jeg selv havde rettet fejlen i min kommentar, så havde du ret, så læg et svar
Avatar billede Slettet bruger
15. april 2008 - 08:11 #7
ok