Avatar billede Max Novice
14. april 2008 - 11:55 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ny bærbar - anbefalinger?

Hej alle.

Jeg er på udkig efter en ny bærbar. Denne gang er det meningen, at den skal erstatte min stationære PC, så det skal være en velvoksen én af slagsen. Jeg har været lidt rundt omkring (Dell/HP/ASUSTek, bla.), som alle har hver deres minus i konfigurationen. Dell er så smarte, at man kan ændre på opsætningen inden man køber apparaturet, men de er generelt for dyre på deres consumer-produkter.

Det jeg er ude efter (og helst ikke vil gå på kompromis med) er:

En bærbar med
- 17" skærm (hvilket for det meste også betyder + numerisk tastatur)
- WUXGA display (altså 1920x1200 opløsning)
- 7200 rpm. harddisk
- Core2 Duo processor (2.1 ghz og over)
- Grafikkort i Geforce 8 serien (f.eks. Geforce 8800M GTX)
- 4 gb. RAM

Ud over det, har jeg set, at der er mange producenter, der er begyndt at lave deres bærbare med SLI opsætning, altså 2 harddiske i raid og 2 brokoblede grafikkort. Det må det gerne være, men det er ikke en nødvendighed.

Der er ikke de store krav til lagerplads. De fleste maskiner kommer med 300 gb. eller mere, og det er rigeligt. Maskinen må ikke være med HD-DVD (da jeg satser på Blu-Ray).

Håber I kan hjælpe.
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2008 - 12:23 #1
Avatar billede haverslev Novice
14. april 2008 - 12:41 #2
http://www.vegashop.dk/shop/external/vega/model.html?ID=51

Novabok er med bedere grafikkort:
Novabook XLerator
toppen af kransekagen, hvad ang. grafik så se Novabook XLerator SE, men så er prisen også HELT i top.
http://www.novabook.dk/notebooks.html
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2008 - 12:54 #3
Den der SE er godt nok proppet med ting og sager :-) ville nødig skille den ad *S*
Avatar billede haverslev Novice
14. april 2008 - 12:55 #4
Avatar billede dubio Nybegynder
18. april 2008 - 12:58 #5
rock-direct.com - monster pc'er, sli, raid, solidstate hdd'er you name it! priserne er også derefter.

Selv har jeg en LG S1 Pro M2STV3, hvilket er en nice maskine, 2.16Ghz Core 2 duo, 100gb hdd 7200rpm, x1600 256ddr3, 1680x1050 opløsning, 15,4" tommer, tastatur med numpad!!! ect. Jeg har kun positivt at sige om LG Notebooks, Super kval!!!

Hvis du er ligeglad med tastatur er der også www.alienware.com, åndsvagt lækre maskiner, de kan bestilles hjem fra tyskland (med engelsk tastatur).

Dell XPS'erne er også rigtig lækre mht. hardware, men de fås kun med vista, hvilket i min verden er noget skidt at arbejde på endnu.
Avatar billede Max Novice
13. oktober 2008 - 12:45 #6
Hmm.. Har ikke fået skiftet endnu, men jeg burde nok få smidt nogle points. Kan I ikke alle tre smide et svar, så ser jeg om jeg kan dele pointsene ud mellem jer?

Mvh.
Avatar billede haverslev Novice
13. oktober 2008 - 15:15 #7
:-)