Avatar billede rickie Juniormester
14. april 2008 - 10:21 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hente fra DB ikke response.write

Hej,

Har leget lidt med dette paging som jeg fandt.

<%
intPage = Request("page")
If isNumeric(intPage) = False Or intPage < 1 Then
  intPage = 1
End If

<!-- #Include File="Connection.asp" -->

SQL = "SELECT * FROM DBUser"
rs.Open SQL, Connect, 1

If Not (rs.BOF Or rs.EOF) Then
  rs.PageSize = 1
  rs.AbsolutePage = intPage
  intRecCount = rs.PageSize
  intPageCount = rs.PageCount
  Do While Not rs.EOF And intRecCount > 0
    Response.Write rs("usrNameLast") & "<br>"
  intRecCount = intRecCount - 1
  rs.MoveNext
  Loop
End If
rs.Close
Set rs = Nothing

Response.Write "<p>"
  Response.Write "<form name='input' method='get' action='index.asp'>"
If Clng(intPage) > 1 Then
  Response.Write "<input type='hidden' name='page' value='" & intPage - 1 & "'><input type='submit' value='<'>"
Else
  Response.Write "<input type='hidden' name='page' value='" & intPage - 1 & "'><input type='submit' value='<'>"
End If
  Response.Write "</form>"

  Response.Write "<form name='input' method='get' action='index.asp'>"
If Clng(intPage) < Clng(intPageCount) Then
  Response.Write "<input type='hidden' name='page' value='" & intPage + 1 & "'><input type='submit' value='>'>"
Else
  Response.Write "<input type='hidden' name='page' value='" & intPage + 1 & "'><input type='submit' value='>'>"
End If
  Response.Write "</form>"
%>

------
Nu til mit spm. Hvordan får jeg nedenstående almindelige tabel sat ind UDEN at bruge response.write?
Jeg vil altså skrive datafelterne ud og har prøvet <%=rs("frmTopWelcomeHdr")%> men det virker ikke. Hvordan gör jeg dette?

Ha en god dag! :-)

<table width="236" height="199" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
    <tr>
        <td width="236" height="30" colspan="3" valign="top"><div class="MarginLeft MarginTop5"><b>Telefonbog</b></div><b><div class="MarginTop-25 MarginLeft100"><%=Left(RecSet("usrNameLast"),1)%></b></div></td>
    </tr>
    <tr>
        <td width="10" height="129"></td>
        <td width="216" height="129" valign="top" bgcolor="#FFFFFF" class="BorderGra ImageVisitLogo"><div Class="TextBCName"><b><%=RecSet("usrNameFirst")%>&nbsp;<%=RecSet("usrNameLast")%></b></div><div Class="TextBCCompany Text2"><b>green Credit A/S</b></div><div Class="TextBCAddress Text2"><%=RecSet("usrAddress1")%></div><div Class="TextBCTown Text2"><%=RecSet("usrZip")%>&nbsp;<%=RecSet("usrTown")%></div><div Class="TextBCEmail Text2"><%=RecSet("usrEmail")%></div><div Class="TextBCwww Text2"><%=RecSet("usrwww")%></div><div Class="TextBCPhone1 Text2">Tlf: <%=RecSet("usrPhone1")%></div><div Class="TextBCFax Text2">Fax: <%=RecSet("usrFax")%></div></td>
        <td width="10" height="129"></td>
    </tr>
    <tr>
        <td width="236" height="40" colspan="3"><div class="AlignR MarginRight MarginTop5"><input class="submit" type="submit" value="Vis alle"/>&nbsp;<input class="submit" type="submit" value="<"/><input class="submit" type="submit" value=">"/></div></td>
    </tr>
</table>
Avatar billede natsprinter Nybegynder
14. april 2008 - 10:30 #1
Hvilken fejlmeddelelser får du fra webserveren?
Avatar billede rickie Juniormester
14. april 2008 - 11:29 #2
Denne fejl: Microsoft VBScript runtime error '800a000d'
Type mismatch: 'Rs'
/Rickie/frameRVisitkort.asp, line 47

----Koden:
<%
intPage = Request("page")
If isNumeric(intPage) = False Or intPage < 1 Then
  intPage = 1
End If

Set Connect = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Set rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
Connect.Open "driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};dbq=" & Server.MapPath("../../db/data.mdb")&";"

SQL = "SELECT * FROM DBUser"
rs.Open SQL, Connect, 1

If Not (rs.BOF Or rs.EOF) Then
  rs.PageSize = 1
  rs.AbsolutePage = intPage
  intRecCount = rs.PageSize
  intPageCount = rs.PageCount
  Do While Not rs.EOF And intRecCount > 0
    Response.Write rs("usrNameLast") & "<br>"
  intRecCount = intRecCount - 1
  rs.MoveNext
  Loop
End If
rs.Close
Set rs = Nothing

Response.Write "<p>"
  Response.Write "<form name='input' method='get' action='index.asp'>"
If Clng(intPage) > 1 Then
  Response.Write "<input type='hidden' name='page' value='" & intPage - 1 & "'><input type='submit' value='<'>"
Else
  Response.Write "<input type='hidden' name='page' value='" & intPage - 1 & "'><input type='submit' value='<'>"
End If
  Response.Write "</form>"

  Response.Write "<form name='input' method='get' action='index.asp'>"
If Clng(intPage) < Clng(intPageCount) Then
  Response.Write "<input type='hidden' name='page' value='" & intPage + 1 & "'><input type='submit' value='>'>"
Else
  Response.Write "<input type='hidden' name='page' value='" & intPage + 1 & "'><input type='submit' value='>'>"
End If
  Response.Write "</form>"
%>

<table width="236" height="199" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
    <tr>
        <td width="236" height="30" colspan="3" valign="top"><div class="MarginLeft MarginTop5"><b>Telefonbog</b></div><b><div class="MarginTop-25 MarginLeft100"><%=Left(rs("usrNameLast"),1)%></b></div></td>
    </tr>
    <tr>
        <td width="10" height="129"></td>
        <td width="216" height="129" valign="top" bgcolor="#FFFFFF" class="BorderGra ImageVisitLogo"><div Class="TextBCName"><b><%=rs("usrNameFirst")%>&nbsp;<%=rs("usrNameLast")%></b></div><div Class="TextBCCompany Text2"><b>green Credit A/S</b></div><div Class="TextBCAddress Text2"><%=rs("usrAddress1")%></div><div Class="TextBCTown Text2"><%=rs("usrZip")%>&nbsp;<%=rs("usrTown")%></div><div Class="TextBCEmail Text2"><%=rs("usrEmail")%></div><div Class="TextBCwww Text2"><%=rs("usrwww")%></div><div Class="TextBCPhone1 Text2">Tlf: <%=rs("usrPhone1")%></div><div Class="TextBCFax Text2">Fax: <%=rs("usrFax")%></div></td>
        <td width="10" height="129"></td>
    </tr>
    <tr>
        <td width="236" height="40" colspan="3"><div class="AlignR MarginRight MarginTop5"><input class="submit" type="submit" value="Vis alle"/>&nbsp;<input class="submit" type="submit" value="<"/><input class="submit" type="submit" value=">"/></div></td>
    </tr>
</table>
Avatar billede natsprinter Nybegynder
14. april 2008 - 12:17 #3
Nu kan jeg ikke lige gennemskue hvilken linie der er line 47, men det fejlmeddelelse skyldes at du sender en forkert datatype til databasen. Typisk er det et numerisk felt i databasen som man forsøger at lægge en streng ned i, eller et datofelt der tilgåes forkert.

Vil du ikke lige sende linie 47, så man kan se hvilken linie det drejer sig om.
Avatar billede rickie Juniormester
14. april 2008 - 12:40 #4
Hej igen,

Dette er linien
<td width="236" height="30" colspan="3" valign="top"><div class="MarginLeft MarginTop5"><b>Telefonbog</b></div><b><div class="MarginTop-25 MarginLeft100"><%=Left(rs("usrNameLast"),1)%></b></div></td>
Avatar billede natsprinter Nybegynder
14. april 2008 - 13:08 #5
Prøv at flytte disse linier

rs.Close
Set rs = Nothing

Ned under dit tabel slut-tag i bunden af koden

</table>

Du lukker jo sådan set objektet inden du henter fra det.
Avatar billede rickie Juniormester
14. april 2008 - 13:51 #6
Hold da op :-) Tak for det...svar for points :-)
Avatar billede natsprinter Nybegynder
14. april 2008 - 14:04 #7
SVAR :-)