Avatar billede hugopedersen Nybegynder
14. april 2008 - 07:50 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Tidspunkt med milisekunder

Jeg har brug for at kunne finde et tidspunkt helt ned til milisekunder, men det synes jeg ikke lige jeg kan få Access til at gøre.
Hvad er det jeg misser?
Avatar billede terry Ekspert
14. april 2008 - 18:19 #1
Public Function MyTime() As String
  MyTime = Format(Now, "dd-MMM-yyyy HH:nn:ss") & "." & Right(Format(Timer, "#0.00"), 2)
End Function
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
14. april 2008 - 18:31 #2
Det er ikke helt rigtig så vidt jeg kan se - den skifter i hvert fald kun 1 gang i sekundet.
Avatar billede terry Ekspert
14. april 2008 - 19:03 #3
how have you tested Hugo?
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
14. april 2008 - 19:19 #4
A basic for next loop - on my computer it changes like the seconds

Maybe this is a new Access 2007 feature - on the MAC it also only changes once pr. sec.
In the helpfile example they also use the timer to count seconds.
Avatar billede terry Ekspert
14. april 2008 - 19:44 #5
This is taken from Access help which confirms your theory about the mac

Access 2007 Developer Reference > Visual Basic for Applications Language Reference > Visual Basic Language Reference > Functions

Timer Function

Returns a Single representing the number of seconds elapsed since midnight.

Syntax

Timer

Remarks

In Microsoft Windows the Timer function returns fractional portions of a second. On the Macintosh, timer resolution is one second.

Example
This example uses the Timer function to pause the application. The example also uses DoEvents to yield to other processes during the pause.

Dim PauseTime, Start, Finish, TotalTime
If (MsgBox("Press Yes to pause for 5 seconds", 4)) = vbYes Then
    PauseTime = 5    ' Set duration.
    Start = Timer    ' Set start time.
    Do While Timer < Start + PauseTime
        DoEvents    ' Yield to other processes.
    Loop
    Finish = Timer    ' Set end time.
    TotalTime = Finish - Start    ' Calculate total time.
    MsgBox "Paused for " & TotalTime & " seconds"
Else
    End
End If