Avatar billede wolfgang Praktikant
12. april 2008 - 11:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Lægge 2 alias sammen

Hej Eksperter!

I min SQL-sætning har jeg brug for at kunne lægge 2 aliaser sammen fra 2 sub-selects. Jeg bare ikke se hvordan det skal gøres.

Det er Rank og TempRank der skal lægges sammen til en værdi.
Jeg håber I kan gøre mig lidt klogere.

select tbl_Examiners.Id, tbl_Examiners.Firstname, tbl_Examiners.Lastname, tbl_Examiners.Address1, tbl_Examiners.Postal, tbl_Examiners.Phone1, tbl_Examiners.Email1, tbl_Examiners.ApplicantRelation,
(select City from tbl_sysPostals where tbl_sysPostals.Postal=tbl_Examiners.Postal)as City,
(select count(ExaminerId) from tbl_ExamAppointments where tbl_ExamAppointments.ExaminerId=tbl_Examiners.Id)as Rank,
(select count(Id) from tbl_ExamPreliminaryListExaminers where tbl_Examiners.Id IN(ExaminerId))as TempRank
from tbl_ExaminersAOE_lnk
inner join tbl_Examiners on tbl_Examiners.Id = tbl_ExaminersAOE_lnk.ExaminerID
where tbl_ExaminersAOE_lnk.AreaOfExpertiseId=1 and tbl_Examiners.ApplicantRelation <>22
order by Rank

Jeg glæder mig til at høre fra jer.
- Forsat god lørdag.
Avatar billede wolfgang Praktikant
12. april 2008 - 11:31 #1
Jeg har prøvet med og uden CAST, hvor jeg får fejlen "Invalid column name".
Det ser ud til at MSSQL ikke kan genkende de 2 aliaser :(
Avatar billede terry Ekspert
12. april 2008 - 13:21 #2
....(select count(ExaminerId) from tbl_ExamAppointments where tbl_ExamAppointments.ExaminerId=tbl_Examiners.Id) +
(select count(Id) from tbl_ExamPreliminaryListExaminers where tbl_Examiners.Id IN(ExaminerId)) As Result ....
Avatar billede terry Ekspert
12. april 2008 - 13:21 #3
.
Avatar billede wolfgang Praktikant
12. april 2008 - 17:56 #4
Hej Terry, tak for dit hurtige svar.
Avatar billede terry Ekspert
12. april 2008 - 18:03 #5
your welcome, hope it worked

og selv tak