Avatar billede pelleogandrea Nybegynder
12. april 2008 - 10:09 Der er 10 kommentarer

Dell Dimension 5150 tænder ikke.

Jeg kan ikke få liv i min dell maskine. Når jeg prøver at tænde på tænd knappen sker der intet. Tænd og sluk knappen blinker samtidig orange.
Hvis jeg hiver strømstikket ud i et par minutter, og tilføjer det igen kan jeg på normalvis få liv i maskinen igen....

Nogen bud på hvad det kan skyldes.... synes måske det hele startet da jeg tilsluttede et trådløst netvæk.....
Avatar billede nva Praktikant
12. april 2008 - 10:14 #1
Avatar billede nva Praktikant
12. april 2008 - 10:24 #2
Vil foreslå at du først prøver at tage al strøm fra maskinen og lader den stå et øjeblik. Så starter igen og ser om det hjalp. Hvis det ikke hjalp, så fjerner du alt overflødigt for at den kan boote - cd/dvd-drev - extra harddiske osv. Hvis intet hjælper kan det nok enten være strømforsyningen eller selve motherboardet.
Avatar billede pelleogandrea Nybegynder
12. april 2008 - 10:25 #3
Sorry, jeg er ikke så ferm til engelsk, specielt ikke når det bliver teknisk.... har du mulighed for at fortælle mig kort om de har fundet løsningen..... ;)
Avatar billede pelleogandrea Nybegynder
12. april 2008 - 10:26 #4
Ahhhh tror du kom med svaret der ;)
Avatar billede nva Praktikant
12. april 2008 - 10:27 #5
Fik du den til at virke?
Avatar billede pelleogandrea Nybegynder
12. april 2008 - 10:36 #6
Ja men den med at tage alt strømmet fra virker som jeg tidligere skrev. Men kun indtil næste gang´jeg vil tænde... så det med at fjerne overflødigt skal jeg vel først gøre næste gang jeg står over for problemet???? så jeg kan ikke sige om det virker endnu....
Avatar billede nva Praktikant
12. april 2008 - 10:40 #7
Ja, men så er al strømmen jo taget fra alligevel og så virker det måske en enkelt gang igen, så du skal nok prøve flere gange for at se om den bliver ved med at virke og ikke kun virker første gang, du har haft strømmen fra og fjernet noget. Håber du forsår hvad jeg mener ;)
Avatar billede nva Praktikant
12. april 2008 - 10:41 #8
forstår*
Avatar billede spril Nybegynder
16. april 2008 - 20:24 #9
har du checket om batteriet har en fejl ?  blinker 1-0-1-0-1  når du trygger på test knappen (på batteriet)
Avatar billede pelleogandrea Nybegynder
16. april 2008 - 21:43 #10
Spril: det er ikke en bærbar ;)