Avatar billede latrell Nybegynder
11. april 2008 - 19:01 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hente poster fra eksempelvis 1,2 eller 3 dage siden

Hej Eksperter,

Først vil jeg sige tak til alle de mennesker der sidder herinde til dagligt og hjælper. I er kanon!

Jeg håber I kan hjælpe mig med at finde en løsning på mit problem. Har selvfølgelig prøvet at søge, før jeg oprettede denne tråd, men kunne ikke finde noget relevant for min problemstilling.

Jeg vil gerne kunne hive posts fra eksempelvis i går ud af databasen. Altså skal jeg bruge en SQL sætning der tager dagens dato, og trækker 1 dag fra, og hiver de indlæg ud der skulle være postet der.

Jeg bruger datetime til at gemme dato/tid med i databasen.

På forhånd mange tak! :-)
Avatar billede znopie Nybegynder
11. april 2008 - 19:36 #1
Tror du kan benytte (MySQL): BETWEEN date1 AND dato2

http://www.w3schools.com/Sql/sql_between.asp
Avatar billede jakobdo Ekspert
11. april 2008 - 21:10 #2
Kig på:

SELECT * FROM tabelnavn WHERE DATE(dit_dato_felt) = DATE_ADD(CURDATE(), - INTERVAL 1 DAY);
SELECT * FROM tabelnavn WHERE DATE(dit_dato_felt) = DATE_ADD(CURDATE(), - INTERVAL 2 DAY);
SELECT * FROM tabelnavn WHERE DATE(dit_dato_felt) = DATE_ADD(CURDATE(), - INTERVAL 3 DAY);
Avatar billede latrell Nybegynder
14. april 2008 - 18:46 #3
Tak til begge to, dog var jakobdo's løsning den der matchede mit problem bedst, så venligst smid et svar :-)
Avatar billede jakobdo Ekspert
14. april 2008 - 21:40 #4
Svar!
Avatar billede jakobdo Ekspert
23. april 2008 - 06:43 #5
Takker for point.