Avatar billede hex92 Nybegynder
10. april 2008 - 15:18 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

bb-code og mysql ?

Har det her problem med at få lavet et ordenligt bb kode system.
Her er koden:

          $bb-find  = array ('/(\[[Bb]\])(.+)(\[\/[Bb]\])/','/(\[url=)(.+)(\])(.+)(\[\/url\])/');
    $bb-replace = array ('<b>\\2</b>','<a href="\\2">\\4</a>');

    $page_text = nl2br(str_replace($bb-find, $bb-replace, $page_text['site_text']));

        echo "<div class=\"headline\">";
            echo $page_text['headline'];
        echo "</div>";

        echo "<div class=\"index_text\">";
            echo $page_text;
        echo "</div>";

Det er hvad browseren retunere når jeg køre scripted:
Parse error: syntax error, unexpected '=' in /usr/home/web/web101020/projekt/heex/php_include/get_index.php on line 18

- Tak
Avatar billede pidgeot Nybegynder
10. april 2008 - 15:19 #1
Hvad har det lige med MySQL at gøre? *-)

I øvrigt er tegnet - ikke gyldig i variabelnavne i PHP, og det er næsten med sikkerhed det der er dit problem. Brug _ i stedet.
Avatar billede hex92 Nybegynder
10. april 2008 - 15:29 #2
Dooh ja , fik vist ikke forklaret mig grundigt nok:
$page_text['site_text'] er text fra mysql db , tænkte at fordi det er sql så er det måske derfor at det ikke fungere :S

Anyways hvad mener du med at jeg skal bruge _ , i stedet for hvad ?
Avatar billede pidgeot Nybegynder
10. april 2008 - 15:38 #3
I stedet for bindestregen i dine variabelnavne - $bb-find er ikke et gyldigt variabelnavn, og du kan derfor overveje at bruge $bb_find i stedet (og tilsvarende for $bb-replace)
Avatar billede hex92 Nybegynder
10. april 2008 - 16:05 #4
Anyways smid et svar !
Avatar billede pidgeot Nybegynder
10. april 2008 - 16:16 #5
Værsgo :)