Avatar billede jebaje Nybegynder
09. april 2008 - 17:16 Der er 1 løsning

MSI installation

Hej

Jeg skal have installeret en msi-pakke på en masse maskiner, og havde tænkt mig det skulle ske vha. et vb script.

Kommandoen jeg skal køre på hver enkelt maskine er:
"msiexec /i MyInstall.msi /qn"

vbsscriptet skal kaldes i et logonscript, og installationen skal kun igangsættes hvis programmet ikke allerede er installeret.
Til at afgøre dette tjekkes på om følgende fil eksisterer:
"c:\programmer\MyFolder\MyApp.exe".
Findes denne skal msi kommandoen ikke udføres.

Tillægsspørgsmål.
På et tidspunkt skal programmet afinstalleres igen. Til den tid får jeg brug for et script, der kører følgende kommando:
"msiexec /x MyInstall.msi /qn"
Men vel at mærke kun hvis filen MyApp.exe eksisterer.

Jeg er ikke nogen haj til scripting, så håber der er en venlig sjæl der kan hjælpe mig med ovenstående.
Avatar billede jebaje Nybegynder
10. april 2008 - 20:40 #1
opgaven er klaret..