Avatar billede tallens Nybegynder
09. april 2008 - 16:45 Der er 1 kommentar

InfoPath 2003 Submit til MSSQL

Hejsa Folkens!

Nu har jeg søgt vidt og bredt og synes ikke rigtig jeg kan finde et svar på dette.

Men ingen steder kan jeg finde noget på hvordan man via Inforpath 2003, på en sharepoint 2003, kan opdatere en MSSQL database. - "Læse" : intet problem, men "skrive" : Ukendt

Hvad jeg ikke forstår er - hvorfor er det så nemt med ACCESS databasen, med alle de ting man kan der, når MSSQL tydeligvis understøttes af Infopath, - lige med undtagelse af en Submit funktion, hvorfor virker det ikke?...

Jeg fik det til at virke med en Access Database, men så snart at Accesss'en skulle "læses" af andre end mig, gik JET DB'en totalt i selvsving og ville hver eneste gang ha at et login og alle mulige ting - til trods for at Access DB'en blev helt åbnet, og shared Dir også fik alle rettigheder, så blev den alligevel ved at ævle. selv når den bare skulle "læse".

Problemet med MSSQL er slet ikke så stort når det kommer til at "læse" fra databasen, det klare den smertefrit og uden blå mærker.. - men så var det jeg så at der ikke var nogen "gem" funktion... ingen skrive rettigheder.. lige meget hvad... Infopath kendte slet ikke til ordret.

- Hvorfor sige at den understøtter de 2 DB'er, når den tydeligvis kun understøtter en halv af hver...?  (eller er det et af de her Microsoft ting man bare ikke skal spørge til?)

- Nogen som har en løsning?
- nogen som har en ide?
- Nogen som har prøvet det samme? - og fundet en løsning?

Alt kan bruges, jo hurtigere jo bedre.

//T.Allen.S
Avatar billede tallens Nybegynder
10. april 2008 - 10:27 #1
Slet ingen?... :)