Avatar billede nielsmo Nybegynder
08. april 2008 - 19:38 Der er 6 kommentarer

hvad står der før -

Heps

Jeg har et lille problem. Jeg har en streng hvor jeg hiver nogle filnavne ind. Jeg skal så vide hvad de starter med. alle filnavnene kan enten hedde thumb eller online først. hvordan finder jeg ud af hvad de er.

filerne kan f.eks. hedder thumb-_MG_6473.jpg.

hvordan finder jeg ud af hvad de starter med??

Niels
Avatar billede soerenlyn Nybegynder
08. april 2008 - 20:58 #1
Jamen det kommer jo an på forskellige ting. Hvordan ser din streng ud når du har flere filnavne? Bliver navnet altid efterfulgt af en "-"?
Avatar billede nielsmo Nybegynder
08. april 2008 - 20:59 #2
der er kun en streng pr filnavn... har den i en lykke...
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2008 - 00:11 #3
tjae... er det ikke bare noget a la det her så:

<%
streng = "thumb-_MG_6473.jpg"
response.write (split(streng,"-")(0))
%>

- eller har jeg misforstået det her fuldstændigt?

\Dan
Avatar billede hiks Nybegynder
09. april 2008 - 19:30 #4
der er flere måder at søge den slags ud med men du kan jo lave en let een:

if lcase(left(dinStreng, 5)) = "thumb" or lcase(left(dinStreng, 6)) = "online" then

...

/hiks
Avatar billede nielsmo Nybegynder
10. april 2008 - 18:18 #5
dannielsen: præcis... smider du ikk et svar....

hiks jeg tager dannielsens da det er lagt bedre til det jeg skal bruge det til... (der kan også optræde andre ting end thumb og online)
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2010 - 14:10 #6
her et svar...