Avatar billede jokeren25 Nybegynder
08. april 2008 - 16:39 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Forskellige include sti'er

Hejsa experter,

jeg har lavet en template hvor min markup og nogle includerede filer bliver includeret.

Mit problemer er at når templaten bliver hentet ind fra forskellige foldere passer min include stier ikke længere.

Derfor ville jeg gerne kunne lave et check på hvilken folder jeg er i så jeg kan include korrekt.

Jeg har rodet lidt med $_SERVER['REQUEST_URI'] men har ikke kunne finde en god løsning.

Det jeg vil er at kunne checke om jeg er i f.eks. admin/plugins/ mappen. Håber der er nogen der kan hjælpe mig. På forhånd tak.
Avatar billede jakobdo Ekspert
08. april 2008 - 16:49 #1
Du kan se hvilken folder du er i med getcwd().
Du kunne også vælge altid at tage udgangspunkt i roden:

$_SERVER['document_root']
Avatar billede jokeren25 Nybegynder
08. april 2008 - 17:12 #2
Takker!

Læg et svar og der er points.
Avatar billede jakobdo Ekspert
08. april 2008 - 17:22 #3
Var det korrekt ?
getcwd() viser jo kun hvor stien er til den fil som funktionen kaldes fra.
Og hvis det var det du søgte, så vil jeg gerne smide et svar, tror dog jeg måske fik svaret lidt forkert. :o)
Avatar billede jokeren25 Nybegynder
09. april 2008 - 09:49 #4
Jeg fandt en anden løsning. Jeg inkludere filer ind i templaten i stedet for at hente templaten ind i filerne.

getcwd() giver hele stien og det jeg havde brug for var kun den enkelte mappe.

Men tak for hjælpen. Du må meget gerne få points.
Avatar billede jakobdo Ekspert
09. april 2008 - 10:16 #5
Svar!

Du kan måske også kigge på pathinfo()
Avatar billede jakobdo Ekspert
16. april 2008 - 11:20 #6
Takker for point.