Avatar billede globen Nybegynder
08. april 2008 - 13:54 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Custom http post

Hej Eksperter!

Jeg i en applikation, som bland andet sender transport instruktioner til vores transportør. Dette sendes via http protokollen. Vores transportør forventer at modtage et http post, som ser ud som nedenstående:

POST /hapld/tos/kdwapltos HTTP/1.1<cr/lf>
Host: www.pld-certify.ups.com<cr/lf>
Content-type: multipart/mixed; boundary=BOUNDARY<cr/lf>
Content-length: 1040<cr/lf>
<cr/lf>
--BOUNDARY<cr/lf>
Content-type: application/x-www-form-urlencoded<cr/lf>
Content-length: 140<cr/lf>
<cr/lf>
AppVersion=1.0&AcceptUPSLicenseAgreement=Yes&ResponseType=application/x-ups-pld&VersionNumber=V4R1&UserId=useridvalue&Password=passwordvalue<cr/lf>
<cr/lf>
--BOUNDARY<cr/lf>
Content-type: application/x-ups-binary<cr/lf>
Content-length: 719<cr/lf>
<cr/lf>
TRANSPORT_INSTRUCTION_MESSAGE<cr/lf>
<cr/lf>
--BOUNDARY--<cr/lf>

Findes der klasser i .NET, som gør at jeg kan konstruere en besked som dette?

Det skal siges, at det af andre årsager endnu ikke er bestemt om denne applikation skal udarbejdes i C# eller Java. Just in case nogen skulle snuble over et meget lignende indlæg under Java :D
Avatar billede globen Nybegynder
08. april 2008 - 13:55 #1
"Jeg i en applikation..." = "Jeg skal udvikle en applikation..." - godmorgen :D
Avatar billede arne_v Ekspert
08. april 2008 - 15:15 #2
I .NET er klassen (Http)WebRequest.

Eksempel:

    public static void upload(string url, string textfile)
    {
        HttpWebRequest req = (HttpWebRequest)WebRequest.Create(url);
        req.Method = "POST";
        req.ContentType = "multipart/form-data, boundary=" + BOUNDARY;
        StreamWriter post = new StreamWriter(req.GetRequestStream());
        post.WriteLine("--" + BOUNDARY);
        post.WriteLine("Content-disposition: form-data; name=\"f\"; filename=\"" + textfile + "\"");
        post.WriteLine("Content-type: text/plain");
        post.WriteLine("");
        StreamReader txtf = new StreamReader(new FileStream(textfile, FileMode.Open));
        string line;
        while ((line = txtf.ReadLine()) != null)
        {
            post.WriteLine(line);
        }
        txtf.Close();
        post.BaseStream.Flush();
        post.WriteLine("--" + BOUNDARY + "--");
        post.Close();
        HttpWebResponse resp = (HttpWebResponse)req.GetResponse();
        Console.WriteLine(resp.StatusCode);
        resp.Close();
    }
Avatar billede globen Nybegynder
09. april 2008 - 12:28 #3
Hvordan kommer variablen BOUNDARY ind i billedet?
Avatar billede arne_v Ekspert
09. april 2008 - 13:48 #4
det er bare en const med en tilfældig tekst streng
Avatar billede globen Nybegynder
11. april 2008 - 08:18 #5
Jeg besluttede mig for at, lave denne app i C#, og ovenstående eksempel fungeret uden probs. Arne du er for cool... Smid et svar :D
Avatar billede arne_v Ekspert
11. april 2008 - 13:37 #6
svar