Avatar billede kemoiq Nybegynder
18. juni 2001 - 23:31 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Samme database på 2 domæner

Hej

Jeg har et lille problem, eller det mener jeg da i hvert fald selv.

Jeg har 2 domæner, som ligger på hver deres server, og jeg skal bruge den same database på begge domæner.

Basen ligger her:
http://www.domæne1.dk/db/base.mdb

Jeg bruger den har på domæne1 som forbindelse:

set Conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
Conn.Open = \"Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=d:\\wwwroot\\db\\test.mdb;\"

Men hvordan skal min forbindelse til basen se ud fra det andet domæne (domæne2) jeg har prøvet en masse forskellige metoder, men har ikke været heldige med mine forsøg, så hvad gør jeg ?
Avatar billede a-torsten Nybegynder
18. juni 2001 - 23:31 #1
Det kan vist desvære ikke lade sig gøre på den måde.....

-Anders
Avatar billede kemoiq Nybegynder
18. juni 2001 - 23:40 #2
Dvs. at jeg skal have begge domæner til at ligge på samme server
Avatar billede a-torsten Nybegynder
18. juni 2001 - 23:40 #3
nemlig...
Avatar billede jnissen Nybegynder
18. juni 2001 - 23:43 #4
Hejsa

Jeg ved ikke om dette virker. Men kan man ikke gøre sådan:

<%
set conn = server.createobject(\"ADODB.connection\")
path = Server.MapPath(\"http://www.domæne1.dk/db/base.mdb\")
conn.Open \"DBQ=\"& path &\";DefaultDir=\"& path & \";Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}\"
SQL = \"SELECT top 5 * from links order by id desc\"
set RS = Conn.Execute(SQL)
%>

Jeg har ikke prøvet det selv, så jeg ved ikke om man kan dette......

Mvh. Jacob
Avatar billede a-torsten Nybegynder
18. juni 2001 - 23:45 #5
Det virker ikke.... Desvære Jacob...
Avatar billede jnissen Nybegynder
18. juni 2001 - 23:47 #6
Nå okay - så beklager jeg meget......
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. juni 2001 - 23:54 #7
Du skal have begge domæner liggende på samme server, og - ikke mindst - serveren
eller webhotellet skal være konfigureret til absolut mindste sikkerhedsniveau for
at 2 domæner kan læse samme fil. Men bare rolig - det er de fleste alligevel.
Ellers kan du sikkert lave en aftale med udbyderen om et katalog, der er
tilgængeligt for begge.
Avatar billede perla Nybegynder
19. juni 2001 - 00:06 #8
Det ligner lidt det samme spørgsmå jeg stillede engang

Se http://195.184.125.74/spm/52609

Men jeg fik det aldrig til af virke, selvom microsoft siger det skal kunne lade sig gøre. Se nedenstående link

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q253/5/80.ASP?LN=EN-US&SD=gn&FR=0&qry=q253580&rnk=1&src=DHCS_MSPSS_gn_SRCH&SPR=ACC2000

Microsoft KB: vælg produkt access2000 og artikel nr =q253580

Håber det kan hjælpe dig lidt.

-Per
Avatar billede al Nybegynder
19. juni 2001 - 00:22 #9
for at hente data ud af en DB på en anden server, kunne man lave noget fuskeri:

hent dataerne fra en asp-baseret webside, med alt indholdet fra databasen...

altså få det spyttet ud som plain tekst og hent data fra linie 1, og 2 og 3...  eller fra linien hvor \"kolonne27\" står forrest...

det ER muligt, men ikke helt effektivt, og nok ikke brugbart i alle tilfælde.

man ka self. oz bruge en include fra en anden server.
Avatar billede peng Nybegynder
19. juni 2001 - 00:55 #10
Måske er det ikke det du spørge om, men jeg forsøger alligevel...

Du kan jo konvertere din db til et af de mere adv. systemer eg. mssql mysql oracle etc..

Derefter er den en lidt sag og dele db over flere server, hvis blot porten er åbnet for omverdenen
Avatar billede mindtwister Nybegynder
19. juni 2001 - 21:58 #11
Jeg ved det er lappeløsning - men hvad hvis du brugte een side til at læse fra databasen og så bagefter redirectede på tilbage til den anden server på følgende måde...
response.redirect(\"aspside.asp?variabel1=\" & sql(\"variabel\") & \"&variabel2=\" & sql(\"variabel2\"))

osv... - det burde jo virke helt perfekt - men jeg ved ikke - jeg har ingen erfaring indenfor det område...
Avatar billede kemoiq Nybegynder
27. august 2001 - 19:32 #12
Da ingen har kunne komme med et svar som er brugbart lukker jeg spørgsmålet.