Avatar billede jonlanghoff Nybegynder
08. april 2008 - 13:48 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Mail For Exchange 2.3

Hej alle

Jeg kan simpelthen ikke få min Nokia N82 til at fungere sammen med vores Exchange Server, hvilken er en 2003'er med alle service packs der kører på en Win2003 med alle service packs. Den har også Outlook Mobile Access slået til for brugeren, og ActiveSync 4.5 installeret og kørende.

Når telefonen prøver at synkronisere med serveren, står der "Tilslutter" under "Aktuel status". Efter et par minutter siger den "Exchange-serveren svarer ikke. Prøv igen senere.", og så står der bare "Ledig" under "Aktuel status".

Her er hvordan jeg har sat telefonen op:

Exchange-server: webmail.FIRMA.dk
Sikker forbindelse: Ja
Adgangspunkt: FIRMA-wireless
Synk. under roaming: Ja, altid
Brug standardport: Ja

Brugernavn: BRUGERNAVN
Adgangskode: ADGANGSKODE
Domæne: DOMÆNE (uden noget .dk eller lignende)

Er det korrekt at den skal pege på vores webmail? Kan bare ikke se hvordan det ellers skal virke, for dét er den eneste adgang til mailserveren for enheder der ikke er på domænet.

Skal der sættes noget specielt op på Exchange-serveren?

Eller er der noget andet der ser forkert ud?

På forhånd tak
Jon
Avatar billede strych9 Praktikant
08. april 2008 - 21:19 #1
Du bliver nødt til at gå lidt systematisk frem når du fejlsøger det her.

Under global configuration i ESM skal du have slået mobile devices til. Det er en enkelt global indstilling.

Prøv som det første at lave hul igennem port 80 til serveren. Slå "require ssl" fra på website hvis det er slået til, og deaktiver eventuelle redirects på default website. Basalt set skal du bare kunne nå din webmail udefra på http://webmail.firma.dk/exchange uden ssl.
Når du kan det, så prøv at slå "Sikker forbindelse" fra på telefonen, og se om den vil synkronisere.

Hvis den stadig ikke vil, så test at telefonen er ordentligt på Internet.

Hvis den vil, så har du et certifikat problem, men så må vi jo kigge på det..
Avatar billede jonlanghoff Nybegynder
09. april 2008 - 10:39 #2
Hele molevitten er slået til i "System Manager -> Glogal Settings -> Mobile Services -> Properties". Men der står "There are no items to show in this view.", men ved ikke om det er lige meget..?

Inde i IIS'en, kan jeg se at vi har et Default Web Site kørende på port 80 med SSL på port 443. Inde under "Properties -> Directory Security -> Secure Communications -> Edit" kan jeg se at der ikke er kryds i Require Secure Channel (SSL).

Hvor kan jeg se om der er redirects?

Hvis jeg prøver at tilgå "http://webmail.firma.dk/exchange" eller bare "http://webmail.firma.dk udefra", får jeg en "Siden kan ikke vises.", mens hvis jeg skriver "httpS://webmail.firma.dk", bliver jeg bedt om mine credentials.

Så selvom SSL ikke er required, så er det altså alligevel..?
Avatar billede strych9 Praktikant
09. april 2008 - 10:43 #3
Jeg tror bare at der i din firewall er åbnet for port 443 ind til Exchange servere, men ikke for port 80. Du skal åbne for port 80 for at http://webmail.firma.dk/exchange kan virke.
Avatar billede jonlanghoff Nybegynder
09. april 2008 - 10:57 #4
Ufff, det tror jeg desværre ikke jeg kan. Så må jeg lige vente til das üder admin kommer på arbejde. Jeg vender tilbage når jeg har prøvet det af.

Tak for hjælpen indtil videre!
Avatar billede jonlanghoff Nybegynder
11. april 2008 - 13:47 #5
Nu er der hul igennem på port 80, og jeg kan tilgå webmail'en med en browser, men stadig ikke fra Mail For Exchange på telefonen. Hverken med eller uden Sikker Forbindelse slået til.
Avatar billede jonlanghoff Nybegynder
11. april 2008 - 13:55 #6
Arg! Nu viser det sig at hvis jeg lader mobilen bruge 3G i stedet for vores gæste-wireless, kan den godt få fat!

Den siger dog "Ugyldige legitimationsoplysninger til Mail For Exch. Kontrollér legit.indstillingerne".

Hvordan skal brugernavn/password/domæne skrives? DOMÆNE\BRUGERNAVN? DOMÆNE.dk?
Avatar billede jonlanghoff Nybegynder
11. april 2008 - 14:01 #7
Nu virker det. Send et svar, sveske! :P
Avatar billede strych9 Praktikant
11. april 2008 - 16:09 #8
Et svar er allerede sendt. Log ind på eksperten, og marker mit navn i boksen nederst, og klik dernæst accepter. Så bliver point tildelt. =)
Avatar billede peet2200 Nybegynder
05. maj 2008 - 16:05 #9
"Arg! Nu viser det sig at hvis jeg lader mobilen bruge 3G i stedet for vores gæste-wireless, kan den godt få fat!

Den siger dog "Ugyldige legitimationsoplysninger til Mail For Exch. Kontrollér legit.indstillingerne".

Hvordan skal brugernavn/password/domæne skrives? DOMÆNE\BRUGERNAVN? DOMÆNE.dk?"

Hvad var løsningen ?? jeg får nemlig selv samme fejl:
Avatar billede strych9 Praktikant
05. maj 2008 - 16:44 #10
Det plejer at være alm. brugernavn og password, og så domænenavnet som netbios navn.
Og husk bare servernavn, og ikke servernavn/exchange