Avatar billede neoo Nybegynder
08. april 2008 - 12:50 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

xpath for each

hej alle.

er gået i stå med noget xpath udryk håber nogen kan hjælpe med et bud eller forslag på hvordan jeg evt kan løse det ...

Problem :
  <xsl:for-each select="//person[@subject='kunde' and @action='get']/country/region[@city=<xsl:value-of select="$selected-city"/>]">

nærmere forklaring :

fejlen kommer fordi jeg skriver forkert her på det sidste linie.. [@city=<xsl:value-of select="$selected-city"/>]">
Avatar billede ladyhawke Novice
08. april 2008 - 13:11 #1
Hvad vil du opnå, hvordan ser din xml ud og hvad er fejlen du får?
Avatar billede neeo Nybegynder
08. april 2008 - 13:25 #2
hvis jeg nu skriver det her..
<xsl:for-each select="//person[@subject='kunde' and @action='get']/country/region[@city='2f']">  istedet for så funger det fint..
men jeg har behov for at 2f er en variabel og ikke fast tekst,
men når jeg skriver <xsl:value-of select="$selected-city"/> et sted i nærheden for jeg "2f" ud.

jeg har også "2F" i min xml lige under person altså roden.. noden hedder city..
Avatar billede ladyhawke Novice
08. april 2008 - 13:28 #3
jeg har ikke tid til at lege gætte leg, mere info om hvad du vil have og hvordan xml'en ser ud, ellers må du vente på andre med bedre tid til at svare...

(mere info = snippets fra din XML og hvad du ønsker at få ud af data)
Avatar billede softspot Forsker
08. april 2008 - 13:35 #4
Prøv lige med:

  <xsl:for-each select="//person[@subject='kunde' and @action='get']/country/region
[@city=$selected-city]">
Avatar billede softspot Forsker
13. maj 2008 - 09:42 #5
Kom du videre med denne...?
Avatar billede neoo Nybegynder
18. september 2008 - 09:31 #6
lukker