Avatar billede Syska Mester
08. april 2008 - 09:45 Der er 1 løsning

Opbygning af Rang system incl historik

Hej,

Jeg får en masse eksterne data, hvoraf jeg ud fra de data kan se hvad plads de forskellige spillere ligger på, da jeg kan se antal point de har.

De personer er delt ind i alliancer ... hvor summen af spillernes point i de forskellige alliancer lægges sammen, og derud af kan jeg så regne mig frem til deres placering.

Begge kan gøres som noget ala:
SELECT ROW_NUMBER() OVER(ORDER BY Point DESC), Point FROM Players WHERE SID = 34

Sammen kan jo så gøres med Join Alliancer over på Players, for at få alliance placeringen.

Dog ønsker jeg en måde hvorpå jeg praktisk muligt kan registrere fremgangen per dag ... dvs, måske har spiller x får 100 point mere, som så har givet ham 5 pladser op ... det vil jeg gerne kunne vise. Det skal ikke bare være fra dag til dag ... men også så man kan tage dato: 2008-04-13 til 2008-04-20 og se fremgang mellem de 2 datoer ...

Jeg er sådan lidt lost om hvordan den mest praktiske opbygning ville være ...

Mine ideer indtil videre:
En table til både alliancer og players
Indholder: Id, AllianceID(Reference key), Rang, Dato ....

Men ville det ikke gøre data udtræk besværlig ? Hvis jeg vil liste top 50 alliancer, fra dato x til dato y ? Der er jo en masse dato'er som ikke skal med ..... og hvad med ny oprettede alliancer som måske ikke har været der på dato x ... men først lidt efter, men som er vokset godt ... og derfor er i top 50 ....

Håber der er nogle der kan kaste lidt lys over det ... :-)

// ouT
Avatar billede Syska Mester
13. april 2008 - 19:55 #1
lukker