Avatar billede torotune Nybegynder
07. april 2008 - 21:14 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

AJAX ScriptManager

Hejsa,

Jeg prøver at køre et website med noget AJAX på en server der kun har asp.net 2.0 installeret. Den kommer med fejlen

Could not load type 'System.Web.UI.IScriptManager' from assembly 'System.Web, Version=2.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b03f5f7f11d50a3a'.

Skal jeg referere til endnu en .dll i bin-mappen via web.config eller hvad kan der være galt?

Mvh.
Avatar billede torotune Nybegynder
07. april 2008 - 21:20 #1
I min web.config har jeg:

<assemblies>
                                <add assembly="System.Core, Version=3.5.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=B77A5C561934E089"/>
                <add assembly="System.Design, Version=2.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=B03F5F7F11D50A3A"/>
                <add assembly="System.Web.Extensions, Version=3.5.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=31BF3856AD364E35"/>
                <add assembly="System.Web.Extensions.Design, Version=3.5.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=31BF3856AD364E35"/>
                <add assembly="System.Windows.Forms, Version=2.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=B77A5C561934E089"/>
      </assemblies>
Avatar billede kalp Novice
07. april 2008 - 22:10 #2
Hvis der på serveren ikke er installeret AJAX
skal du ligge filerne:
AJAXExtensionsToolbox.dll
System.Web.Extensions.dll

ind i din bin mappe ja.

Hvis AJAX er installeret, så er din web.config blot mangelfuld..

opret et helt nyt website som er ajax enabled og kopir alle de linjer i dens web.config over i din nuværende web.config så skulle det fungere.
Avatar billede torotune Nybegynder
08. april 2008 - 07:03 #3
Hej Kalp,

Der er ikke installeret AJAX på serveren. Jeg har filerne i bin-mappen, så det må være web.config der skal rettes til.

Man kan ikke vælge AJAX enabled website i VWD2008, men vil "new asp.net website" ikke udgøre det samme og generere en web.config som gør sitet AJAX-enabled?
Avatar billede kalp Novice
08. april 2008 - 08:18 #4
sådan skal web.config se ud

<?xml version="1.0"?>
<configuration>
  <configSections>
    <sectionGroup name="system.web.extensions" type="System.Web.Configuration.SystemWebExtensionsSectionGroup, System.Web.Extensions, Version=1.0.61025.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=31bf3856ad364e35">
      <sectionGroup name="scripting" type="System.Web.Configuration.ScriptingSectionGroup, System.Web.Extensions, Version=1.0.61025.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=31bf3856ad364e35">
          <section name="scriptResourceHandler" type="System.Web.Configuration.ScriptingScriptResourceHandlerSection, System.Web.Extensions, Version=1.0.61025.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=31bf3856ad364e35" requirePermission="false" allowDefinition="MachineToApplication"/>
        <sectionGroup name="webServices" type="System.Web.Configuration.ScriptingWebServicesSectionGroup, System.Web.Extensions, Version=1.0.61025.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=31bf3856ad364e35">
          <section name="jsonSerialization" type="System.Web.Configuration.ScriptingJsonSerializationSection, System.Web.Extensions, Version=1.0.61025.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=31bf3856ad364e35" requirePermission="false" allowDefinition="Everywhere" />
          <section name="profileService" type="System.Web.Configuration.ScriptingProfileServiceSection, System.Web.Extensions, Version=1.0.61025.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=31bf3856ad364e35" requirePermission="false" allowDefinition="MachineToApplication" />
          <section name="authenticationService" type="System.Web.Configuration.ScriptingAuthenticationServiceSection, System.Web.Extensions, Version=1.0.61025.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=31bf3856ad364e35" requirePermission="false" allowDefinition="MachineToApplication" />
        </sectionGroup>
  </configSections>

  <system.web>
    <pages>
      <controls>
        <add tagPrefix="asp" namespace="System.Web.UI" assembly="System.Web.Extensions, Version=1.0.61025.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=31bf3856ad364e35"/>
      </controls>
    </pages>
    <compilation debug="false">
      <assemblies>
        <add assembly="System.Web.Extensions, Version=1.0.61025.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=31bf3856ad364e35"/>
      </assemblies>
    </compilation>

    <httpHandlers>
      <remove verb="*" path="*.asmx"/>
      <add verb="*" path="*.asmx" validate="false" type="System.Web.Script.Services.ScriptHandlerFactory, System.Web.Extensions, Version=1.0.61025.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=31bf3856ad364e35"/>
      <add verb="*" path="*_AppService.axd" validate="false" type="System.Web.Script.Services.ScriptHandlerFactory, System.Web.Extensions, Version=1.0.61025.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=31bf3856ad364e35"/>
      <add verb="GET,HEAD" path="ScriptResource.axd" type="System.Web.Handlers.ScriptResourceHandler, System.Web.Extensions, Version=1.0.61025.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=31bf3856ad364e35" validate="false"/>
    </httpHandlers>

    <httpModules>
      <add name="ScriptModule" type="System.Web.Handlers.ScriptModule, System.Web.Extensions, Version=1.0.61025.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=31bf3856ad364e35"/>
    </httpModules>
  </system.web>

  <system.web.extensions>
    <scripting>
      <webServices>
      </webServices>

    </scripting>
  </system.web.extensions>

  <system.webServer>
    <validation validateIntegratedModeConfiguration="false"/>
    <modules>
      <add name="ScriptModule" preCondition="integratedMode" type="System.Web.Handlers.ScriptModule, System.Web.Extensions, Version=1.0.61025.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=31bf3856ad364e35"/>
    </modules>
    <handlers>
      <remove name="WebServiceHandlerFactory-Integrated" />
      <add name="ScriptHandlerFactory" verb="*" path="*.asmx" preCondition="integratedMode"
          type="System.Web.Script.Services.ScriptHandlerFactory, System.Web.Extensions, Version=1.0.61025.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=31bf3856ad364e35"/>
      <add name="ScriptHandlerFactoryAppServices" verb="*" path="*_AppService.axd" preCondition="integratedMode"
          type="System.Web.Script.Services.ScriptHandlerFactory, System.Web.Extensions, Version=1.0.61025.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=31bf3856ad364e35"/>
      <add name="ScriptResource" preCondition="integratedMode" verb="GET,HEAD" path="ScriptResource.axd" type="System.Web.Handlers.ScriptResourceHandler, System.Web.Extensions, Version=1.0.61025.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=31bf3856ad364e35" />
    </handlers>
  </system.webServer>
</configuration>
Avatar billede torotune Nybegynder
08. april 2008 - 10:31 #5
Okay..

Jeg kan se at du i din web.config henviser til dll'er af Version=1.0.61025.0

Når jeg opretter et nyt website laver den Version=3.5.0.0

Skulle det ikke gerne virke hvis jeg bare sørger for at dll'erne i bin-mappen også er af version 3.5?

Jeg kan bare ikke forstå at der bliver forsøgt hentet ScriptManager fra System.Web

Could not load type 'System.Web.UI.IScriptManager' from assembly 'System.Web, Version=2.0.0.0

Og den så ikke kan finde den, den ligger jo i den klasse..?
Avatar billede kalp Novice
08. april 2008 - 12:05 #6
Ajax kan jeg se er automatisk enabled i VS2008.
men hvis serveren kun har 2.0 installeret skal du vælge properties på dit projekt og vælge .NET 2.0
Avatar billede kalp Novice
08. april 2008 - 12:07 #7
helt præcist.. højreklik på dit website.. vælge properties pages.. build og ændre target framework til 2.0
Avatar billede torotune Nybegynder
10. april 2008 - 22:44 #8
Hej Kalp, tak det vil jeg lige prøve! Håber det får det til at virke, jeg vender lige tilbage.
Avatar billede torotune Nybegynder
14. april 2008 - 13:29 #9
Hej, jeg har endnu ikke testet det på serveren, men jeg du får lige dine points med det samme :-)