Avatar billede civil05 Nybegynder
07. april 2008 - 10:10 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

oprette nye poster på baggrund af brugerderfineret antal

Hej,

jeg har kigget nærmere på spg: http://www.eksperten.dk/spm/762385 og ønsker at lave samme nummer i min database, men er i tvivl om den kode der skal bruges. jeg har således en formular med en tabel med et felt, hvor jeg skriver hvor mange nye poster der skal indsættes i en anden tabel. Kan nogen hjælpe mig med det udførligt svar?

på forhånd tak
Avatar billede mugs Novice
07. april 2008 - 10:15 #1
Dim VARa As Integer
Dim VARb As Integer
VARa = InputBox(Prompt:="Antal", Title:="ny værdi", Default:="")
VARb = 0
DoCmd.RunCommand acCmdSelectRecord
DoCmd.RunCommand acCmdCopy
Do Until VARb = VARa
DoCmd.GoToRecord acForm, "Form1", acNewRec
DoCmd.RunCommand acCmdSelectRecord
DoCmd.RunCommand acCmdPaste
VARb = VARb + 1
Loop
MsgBox "slut"
Avatar billede civil05 Nybegynder
07. april 2008 - 10:34 #2
Det var godt nok hurtigt :-)

Og den sætter jeg så ind i AFTER INSERT eller? endvidere hvis jeg har feltet [felt1] som er der hvor brugeren taster antallet af poster som ønskes indsat hvor kommer det så ind i koden? Er ikke så skarp til det her...
Avatar billede mugs Novice
07. april 2008 - 10:50 #3
Antallet af poster indtastes her i en inputbox:
VARa = InputBox(Prompt:="Antal", Title:="ny værdi", Default:="")

Koden er afprøvet i en kommandoknap, prøv det inden du går videre og se om den fungerer efter hensigten.
Avatar billede civil05 Nybegynder
07. april 2008 - 19:47 #4
Hej Mugs, jeg har prøvet din kode, men kan ikke helt få det til at virke få en fejl med at den ikke vil kopiere... Det vil dog være at foretrække at proceduren sker automatisk ved indtastning i et felt da denne information alligevel skal lagres... Jeg har lavet en test db som jeg meget gerne vil sende til dig hvid ud har tid til at kigge på det...
Avatar billede mugs Novice
07. april 2008 - 20:05 #5
mugs snabelting mail.dk

Husk at zippe
Avatar billede civil05 Nybegynder
07. april 2008 - 20:23 #6
Sendt
Avatar billede mugs Novice
07. april 2008 - 20:50 #7
Returneret.
Avatar billede civil05 Nybegynder
07. april 2008 - 20:58 #8
Kan det være du ikke har vedhæfet din udgave, synes den giver samme fejl som før...
Avatar billede mugs Novice
07. april 2008 - 21:34 #9
Db afprøvet og fungerer her. Fremsendt igen.
Avatar billede civil05 Nybegynder
07. april 2008 - 21:42 #10
Hej igen, virker perfekt!! har dog lige et spørgsmål... hvordan kan det være, at de poster der indsættes ikke kommer til syne i subformen under fanebladet page2, men er at se når jeg åbner formularen subform, de er jo linket sammen??
Avatar billede mugs Novice
07. april 2008 - 21:51 #11
Det gør de også! Men som du kan se af min kode, tilføjer jeg kun data til feltet navn, og det har du ikke md i din subform, men du bør kunne se x-antal tomme linier i subform.
Avatar billede civil05 Nybegynder
07. april 2008 - 21:56 #12
Jeg sov vist bare lidt i timen, har tilføjet en Me.Refresh så kører det... point på vej!! takker
Avatar billede mugs Novice
07. april 2008 - 22:08 #13
Prøv at undlade en refresh. Posterne bør være synlige når du åbner subform, så køres der jo en genforespørgsel af den underlilggende tabel. Blot et gæt.

Tak for point.