Avatar billede wolfgang Praktikant
06. april 2008 - 15:44 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Problemer med select med NewId() ved Intersect

Hej Eksperter,
Jeg har ramt muren og kan ikke få min select sætning til virke.

Jeg har en række select-sætninger der køres sammen via intersect funktionen (se nedenstående). Det virker fint, men når jeg vælger at sortere efter newid() for at opnå tilfældighed i udtrækket kommer der intet resultat - recordsettet er tomt???

Jeg har prøvet at tilføje newid() i select-sætningerne, men det ændre ikke på resultatet. Har I nogle løsningsforslag?

Eksempel 1:
select top 5 tbl_Examiners.*,
    (select count(ExaminerId) from tbl_ExamAppointments where tbl_ExamAppointments.ExaminerId=tbl_Examiners.Id)as Rank
from tbl_ExaminersAOE_lnk
inner join tbl_Examiners on tbl_Examiners.Id = tbl_ExaminersAOE_lnk.ExaminerID
where tbl_ExaminersAOE_lnk.AreaOfExpertiseId=8 and tbl_Examiners.ApplicantRelation <>22

intersect

select top 5 tbl_Examiners.*,
    (select count(ExaminerId) from tbl_ExamAppointments where tbl_ExamAppointments.ExaminerId=tbl_Examiners.Id)as Rank
from tbl_ExaminersAOE_lnk
inner join tbl_Examiners on tbl_Examiners.Id = tbl_ExaminersAOE_lnk.ExaminerID
where tbl_ExaminersAOE_lnk.AreaOfExpertiseId=10 and tbl_Examiners.ApplicantRelation <>22

order by Rank asc

Eksempel 2:
select top 5 tbl_Examiners.*,
    (select count(ExaminerId) from tbl_ExamAppointments where tbl_ExamAppointments.ExaminerId=tbl_Examiners.Id)as Rank
from tbl_ExaminersAOE_lnk
inner join tbl_Examiners on tbl_Examiners.Id = tbl_ExaminersAOE_lnk.ExaminerID
where tbl_ExaminersAOE_lnk.AreaOfExpertiseId=8 and tbl_Examiners.ApplicantRelation <>22

intersect

select top 5 tbl_Examiners.*,
    (select count(ExaminerId) from tbl_ExamAppointments where tbl_ExamAppointments.ExaminerId=tbl_Examiners.Id)as Rank
from tbl_ExaminersAOE_lnk
inner join tbl_Examiners on tbl_Examiners.Id = tbl_ExaminersAOE_lnk.ExaminerID
where tbl_ExaminersAOE_lnk.AreaOfExpertiseId=10 and tbl_Examiners.ApplicantRelation <>22

order by Rank, New() asc

Jeg håber at I kan hjælpe mig videre her.
Mvh. Henrik
Avatar billede wolfgang Praktikant
06. april 2008 - 19:34 #1
New() er selvfølgelig Newid()
Avatar billede wolfgang Praktikant
12. april 2008 - 11:23 #2
Lukker spørgsmål - arbejder med en alternativ løsning.