Avatar billede petersen7913 Forsker
06. april 2008 - 12:00 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Tabelbaseret formular med querybaserede data

Jeg har en formular baseret på tabellen tOrders.

3 af felterne på formularen skal vise opsummeringer, til det brug har jeg lavet en query qHoursOrder

Select orderID, sum(...) .... having orderID = <formular-orderID>

Hver af sumfelterne i formularen har flg. i data:
=[qHoursOrder]![SumHoursVaerk]

Men det virker ikke?????
Avatar billede petersen7913 Forsker
06. april 2008 - 12:02 #1
Jeg kan ikke bruge en query til formularen, så kan jeg ikke oprette nye ordrer, har prøvet.
Avatar billede terry Ekspert
06. april 2008 - 12:51 #2
When you make a query of you sum then you are taking values from more than one record (group). So Access has no real way of telling which record you want to update. To enter new order or alter existing then you should use a separte form that that purpose. With an updatable query or table.

You could also try using Dsum in an unbound field.
Avatar billede petersen7913 Forsker
06. april 2008 - 13:17 #3
I used dLookup and the query. So it works :)

terry> a 'svar' as usual ;)
Avatar billede terry Ekspert
06. april 2008 - 13:28 #4
thanks

Dlookup, that only gives one value, dont you want the sum?
Avatar billede terry Ekspert
06. april 2008 - 13:28 #5
.
Avatar billede petersen7913 Forsker
06. april 2008 - 14:05 #6
In the query I calculate the sum of 3 fields and I use orderID = formula.orderID

And then I use a DLookup which gives me the sum for each of the 3 fields in the formula.