Avatar billede s0mmer Nybegynder
06. april 2008 - 11:20 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Arbejdsplan i PHP

Hej eksperter!

Jeg har så småt gået igang med at lave en arbejdsplan i php. Jeg søger en der kan forklare mig i grove træk "tanken" bag en sådan arbejdsplan når man laver den i php.

I grove træk hvad jeg har lavet/tænkt:
Ansatte oprettes og antal timer tildeles til de forskellige ansatte. Arbejdsdagene oprettes, og start/slut tidspunkter angives.

Nu skal jeg så have lavet således at de ansatte automatisk bliver plottet ind på de oprettede dage samtidig med at der tages forbehold for diverse kriterier (antal timer per ansat).

Nogle der vil guide mig lidt? Jeg spørger ikke om kode eksempler, bare "tankegangen" bag mit projekt.

God søndag :)
Avatar billede shaagerup Nybegynder
06. april 2008 - 12:11 #1
Det er da vist ikke et helt enkelt problem, du har fundet dig der :-).

Du siger, at de ansatte "automatisk bliver plottet ind på de oprettede dage". Men efter hvilken algoritme? Der er ret mange muligheder; og det bliver kun mere besværligt, når du har sidebetingelser på.

Når du har klargjort dig dette, skal du
- kortlægge din DB-struktur (f.eks. en tabel til ansatte, en tabel med sidebetingelser for ansatte, en tabel med specifikke arbejdstidspunkter for ansatte, og en tabel med mulige arbejdstidspunkter)
- lave data-kommunikations klasser i PHP til DB'en.
- implementere algoritmen, der fordeler medarbejdere
- lave formularer/tabel-outputs, så en bruger kan benytte systemet.

.. og så er du færdig..
Avatar billede s0mmer Nybegynder
06. april 2008 - 12:30 #2
shaagerup > Mange tak for indlægget.. Jeg vil prøve at tænke gennem din gennemgang. Dog skal jeg gøre opmærksom på at den algoritme du søger er den selvsamme jeg søger. Tanken bag netop hvordan medarbejder bliver "plottet" ind. :)
Avatar billede s0mmer Nybegynder
09. april 2008 - 13:33 #3
Er der andre med vejledning?
Avatar billede s0mmer Nybegynder
25. april 2008 - 17:54 #4
Jeg lukker og henviser til nyt spg med flere point.